فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی مهدویت محله محور باشد

اقتصاد ایران: ایلام-امام جمعه ایلام گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی مهدویت محله محور باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی تبار ظهر روز سه شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی در استان با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در حوزه فرهنگی در ایام اربعین، اظهار کرد: غنی‌سازی محتوای برنامه‌های فرهنگی یکی از نیازهای اصلی استان در راستای اجرای این گونه برنامه‌ها است.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با محتوای ساده و غنی برای اقشار مختلف جامعه در طول سال، ابراز کرد: بخشی از اعتبارات برنامه‌های فرهنگی استان در ایام اربعین توسط ستاد اربعین استان تأمین شد که جای قدردانی دارد و البته باید این حرکت تداوم داشته باشد.

امام جمعه ایلام گفت: برخی برنامه‌های فرهنگی در استان اجرا می‌شود در ساختار برنامه‌های ابلاغی دستگاه‌های اجرایی گنجانده نشده و متولی این گونه برنامه‌ها نیز دستگاه خاصی نیست که بایستی مورد توجه قرار گرفته و تامین اعتبار شود.

حجت الاسلام کریمی‌تبار بیان کرد: بخشی از اعتبارات این گونه برنامه‌ها از طریق خیرین تامین می‌شود و لازم است اعتبار برنامه‌هایی که مختص استان بوده و با توجه به شرایط فرهنگی و محیطی آن پیش بینی شده، نظام‌مند شود و از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نهادها و شرکت‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته و تامین اعتبار لازم نیز انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید درصدی از برنامه‌های فرهنگی از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی استان تامین شود، گفت: از توان مساجد، هیئات مذهبی و برخی نهادهای ملی و انقلابی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده می‌شود اما همواره برخی از امور از جمله در حوزه احیای مساجد، گسترش فعالیت‌های قرآنی، حضور سخنرانان مطرح کشوری در مراسم‌ها، برگزاری برنامه‌های مناسب‌های ملی و دینی نیاز به پشتوانه مالی دارد که لازم است از محل مسئولیت‌های اجتماعی تأمین شود.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: نقش بنیاد مهدویت نقش پیش‌برندگی در آشنایی بیشتر اقشار مختلف با منجی عالم بشریت، تریت منتظران واقعی، زمینه‌سازی برای ظهور، کادرسازی و تربیت مهدی‌یاران دارد و باید در فضای حقیقی و مجازی، نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با تاکید بر فعالیت و نقش‌آفرینی جدی در فضای مجازی برای توسعه و گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه، گفت: امیدآفرینی نسبت به آینده درخشان جهان با ظهور منجی عالم بشریت و هم‌افزایی فعالان فرهنگی و جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های فرهنگی مختلف در حوزه مهدویت با جدیت باید دنبال شود.

وی با تاکید بر اجرای دوره‌های تخصصی مهدویت در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، گفت: در هر روستایی باید برای تربیت مربی و مهدی‌یار در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی استان دوره‌های آموزشی را برگزار کرد و در این راستا از ظرفیت حوزه‌های علمیه نیز باید استفاده کرد.

امام جمعه ایلام با اشاره لزوم برگزاری نمایشگاه مهدویت در مناسبت‌های مختلف، افزود: فعالیت‌ها و برنامه‌های مهدویت محله محور باشد، در این برنامه‌ها باید بر معرفت‌افزایی و افزایش شناخت و درک درست مخاطب از امام زمان (عج) و پاسخگویی به شهبات تاکید شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به اینکه از ظرفیت صدا و سیما و اصحاب رسانه برای ترویج فرهنگ مهدویت استفاده شود، گفت: بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی آن ظهور که باید در جامعه بازخورد پیدا نمی‌کند و لازم است که برای توجه جامعه به این برنامه‌ها، رسانه‌ها و صدا و سیما پای کار باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ