عوارضی رشت- قزوین تا هفته آینده هوشمندسازی می شود

اقتصاد ایران: رودبار- استاندار گیلان به ورود ۵۳۰ هزار خودرو طی چند روز تعطیلات در استان اشاره کرد و گفت: عوارضی رشت- قزوین تا هفته آینده هوشمندسازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در بازدید از عوارضی رشت-قزوین در حاشیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چند روز تعطیلات شاهد بروز ترافیک در محورهای مواصلاتی استان بودیم، اظهار کرد: بیش از ۵۳۰ هزار خودرو در تعطیلات هفته گذشته وارد گیلان شدند به‌طوری از این تعداد ۱۰۰ هزار خودرو تنها در یک روز دارد استان شده و همین امر منجر به بروز ترافیک در محور قزوین-رشت شد.

وی با تأکید بر لزوم توجه تمامی دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات شورای ترافیک استان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان که عضو شورای ترافیک هستند موظف به اجرای مصوبات این شورا بوده و باید به تمامی مفاد آن عمل کنند.

استاندار گیلان با اشاره به آخرین وضعیت هوشمندسازی عوارضی رشت- قزوین بیان کرد: مقرر شد عوارضی رشت-قزوین هوشمندسازی و دوربین ثبت تخلفات در فاصله ۱۰۰ متری عوارضی نصب شود که اکنون دوربین‌ها در حال نصب شدن است و تا هفته آینده این عوارضی هوشمند می‌شود.

عباسی یکی از اهداف مجموعه دولت در گیلان رفع مشکل سوخت در پیک حضور مسافرین در استان دانست و تصریح کرد: فردا نیز بازدیدی از انبار سوخت و نفتی استان خواهم داشت تا راهکارهای لازم برای عدم بروز مشکلات به مانند هفته گذشته را بررسی کرده و آن را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه کارکنان عوارضی محور رشت قزوین بعد از هوشمندسازی ساماندهی خواهند شد، افزود: ۳۰ نفر از کارکنان این عوارضی مقرر شد وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت در حوزه زیرساختی و راداری آنان را به کارگیری کنند.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم مدیریت درست ورودی‌های گیلان و توجه به این مهم توسط دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و گفت: اقامتگاه‌های بین راهی با امکانات لازم اعم از نمازخانه باید مورد توجه قرار گیرد و جایگاه‌های سوخت نیز نظارت و تبیین شود.

عباسی با تأکید بر اینکه در سه لاین ایجاد شده در محور رشت-قزوین هیچ گونه توقفی در خودروها که باعث ترافیک شده نباید ایجاد شود، بیان کرد: ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار خودرو را نباید فدای چندین دکه کنیم از این رو باید تمامی این دکه‌ها در محور رشت به قزوین به ویژه در محور امامزاده هاشم ساماندهی شوند.

وی یکی از عمده مشکلات موجود در استان در تعطیلات هفته گذشته را به صف طولانی در پمپ بنزین‌ها دانست و تصریح کرد: از عوارضی استان قزوین تا لوشان و رودبار هیچ گونه پمپ بنزینی وجود ندارد از این رو باید فراخوان داده و سرمایه‌گذاران را برای ایجاد پمپ بنزین سیار و یا یک ایستگاه پمپ بنزین در این محور ترغیب کنیم که در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است.

استاندار گیلان از اعمال محدودیت‌های ترافیک از روز جمعه در گیلان خبر داد و گفت: در ایام فیک شلوغی‌ها باید از رفت و آمد خودروهای سنگین و کامیون‌ها به جز کامیون‌های حمل مواد سوختنی و فاسد شدنی در محور آزادراه قزوین رشت با اعمال محدودیت‌های ترافیکی ممانعت به عمل آورد.

گفتنی است، بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان در تاریخ ۱۳ شهریور ماه عوارضی رشت - قزوین هوشمندسازی و دوربین ثبت تخلفات در فاصله ۱۰۰ متری عوارضی نصب شود و طبق مصوبه شورای ترافیک مقرر شده اهالی شهرستان رودبار از پرداخت عوارضی معاف شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ