تبادل تجربیات در حوزه کودکان و خانواده بین ایران و چین

اقتصاد ایران: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نخستین روز سفر به چین از مرکز فعالیت زنان و کودکان چینگدائو بازدید کرد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زهرا بهروزآذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز سه شنبه در نخستین روز ورود به چینگدائو چین که با هدف شرکت در اجلاس مجمع زنان سازمان همکاری شانگهای انجام شده است، از مرکز زنان و کودکان شهر چینگدائو بازدید کرد و در جریان فعالیت آن مرکز قرار گرفت.

بهروزآذر در جریان این بازدید، ضمن اشاره به توانمندی‌ها و اقدامات مشابه انجام شده در جمهوری اسلامی ایران در عرصه آموزش به کودکان و خانواده‌ها، برای تبادل تجربیات میان دو کشور در این حوزه اعلام آمادگی کرد.

مرکز فعالیت زنان و کودکان چینگدائو متشکل از 12 واحد ارتقاء مهارت است، به کودکان و خانواده‌ها نحوه عملکرد صحیح را در مواجهه با حوادث و سوانح و بحران‌ها آموزش داده و زنان با روش‌های کارگاهی و عملیاتی ساده و شبیه‌سازی شده، آموزش کمکهای اولیه، اطفای حریق، آشنایی با علائم راهنمایی و رانندگی و... را حین بازی و فراغت می‌آموزند. 

این مرکز ذیل ایده «خانواده خوشبخت» قرار دارد و در راستای تحقق به این ایده از سوی از سوی فدارسیون زنان چین ایجاد شده است. 

آموزش صنایع دستی، خوشنویسی، سازهای سنتی چین، پخت غذاهای ساده و نظایر آن، مهارتهایی هستند که کودکان به تنهایی یا در کنار مادر آموزش می‌بینند و همزمان مادر نیز از آموزش‌های مورد علاقه خود بهره‌مند می‌شود. رسیدن به خانواده‌ای دوستدار محیط زیست، اهل ورزش و امن، از مولفه‌های خانواده خوشبخت در این مرکز معرفی شدند.‌

لازم به ذکر است اجلاس مجمع زنان شانگهای با موضوع «توانمندسازی دیجیتال و مشارکت اقتصادی زنان» از 20 تا 22 شهریور ماه سال جاری به میزبانی جمهوری خلق چین در شهر چینگدائو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ