رایزنی وزیران خارجه مصر و اردن درباره تحولات منطقه

اقتصاد ایران: وزیران خارجه اردن و مصر درباره موضوعات مهمی از جمله تحولات غزه و منطقه با یکدیگر رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری پترا، ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن در دیدار با بدر عبدالعاطی همتای مصری خود بر ضرورت حفظ و ادامه هماهنگی و مشورت در خصوص مسائل و تحولات جاری در منطقه تاکید کردند.

در این دیدار که در کاخ التحریر قاهره برگزار شد، هر دو وزیر بر اهمیت گسترش و تمرکز تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی با هدف متوقف کردن جنگ در غزه تاکید کردند.

الصفدی در این دیدار بر حمایت اردن از تلاش‌های مصر به همراه قطر و آمریکا برای دستیابی به آتش بس فوری و دائمی و ارسال کمک‌های بشردوستانه کافی و پایدار به تمام بخش‌های نوار غزه تاکید کرد.

این منبع افزود: هر دو وزیر همچنین دستور کار جلسات شورای اتحادیه عرب را که قرار است امروز سه‌شنبه برگزار شود، مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر اهمیت رایزنی‌ها و اجماع وزرای خارجه عرب با تمرکز بر اولویت موضوع فلسطین و اوضاع در نوار غزه و کرانه باختری در سایه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و درد و رنج‌های بی‌سابقه تاکید کردند.

وزرای خارجه مصر و اردن در خصوص تشدید نگران کننده اوضاع و احتمال سوق یافتن آن به سمت یک درگیری همه‌جانبه، به‌ویژه با توجه به تشدید تنش‌های اخیر تل آویو، هشدار دادند و بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از این امر و وخامت اوضاع امنیتی و انسانی تاکید کردند.

دو طرف بر ضرورت پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی، بازگرداندن حقوق مشروع مردم فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷، با پایتختی قدس بر اساس راه حل دو کشور تاکید کردند و آن را تنها راه دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه دانستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ