گاریدو: اسدبیگی شانس بازی نداشت/ برای‌ تصاحب جام‌ها می‌جنگیم

اقتصاد ایران: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ترکیب خیلی خوبی از بازیکنان باکیفیت را در همه پست‌ها در اختیار داریم و برای تصاحب جام‌ها می‌جنگیم.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خوان کارلوس گاریدو در گفت‌وگوی اختصاصی با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، درباره آخرین شرایط تیم، عملکرد تیم در سه هفته نخست، شروع لیگ نخبگان آسیا و عملکرد باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات صحبت کرد.

 

* لطفاً در ابتدا راجع به شرایط تیم صحبت کنید.

فکر می‌کنم از روز اولی که من به اینجا آمدم تیم در مسیر درستی در حال حرکت است. ما در پیش‌فصل دنبال این بودیم که تیم را با کار روی آمادگی بدنی و اضافه کردن بازیکنان جدید تشکیل دهیم. طبیعتاً این کار زمان‌بر است، چرا که زمانی که بازیکنان جدید جذب می‌شوند باید هماهنگی لازم را بین آنها ایجاد کنید. به نظرم تیم در حال پیشرفت است در همه بخش‌ها؛ چه در بحث بازی و چه آمادگی بدنی که با هم یک تیم متحد داشته باشیم.

درباره برد در بازی آخر باید بگویم که پیروزی همیشه برای اعتمادبه‌نفس تیم مهم است. به نظرم تیم خیلی خوب بازی کرد و برد خوبی بود. در حال حاضر بازیکنان جدیدی داریم و به‌زودی لیگ نخبگان هم شروع می‌شود که یک رقابت خیلی مهم است. انگیزه در سطح بالایی خواهد بود و ما برای بردن و خوشحال کردن هواداران خواهیم جنگید. همچنین به شخصه از روندی که در همه زمینه‌ها داریم خوشحالم و به نظرم در مسیر خوبی در حال حرکت هستیم. مطمئناً فصلی طولانی در پیش داریم با بازی‌ها و جام‌های متعدد و مهمترین چیز این است که در مسیر درستی باشیم. در فوتبال شما بعضی اوقات می‌برید و بعضی اوقات شکست می‌خورید، ولی من فکر می‌کنم که ما الان در جهت درست در حال حرکتیم.

* با توجه به ورود بازیکنان جدید فکر می‌کنید که تیم برای هماهنگی کامل به زمان بیشتری نیاز داشته باشد؟

بله، زمانی که بازیکنان جدید زیادی به تیم می‌آیند شما برای هماهنگی و یکپارچگی تیم به زمان مشخصی نیاز دارید، مخصوصاً اینکه بعضی از آنها باید با زندگی در محیط جدید نیز خود را وفق دهند، خانه جدید بگیرند، همه چیز را برای زندگی در اینجا آماده کنند، هم‌تیمی‌های خود را بشناسند و با سبک بازی تیم آشنا شوند. اینها مسائلی است که در همه جا وجود دارد و طبیعی است. وقتی بازیکنان جدید دارید شما به نوعی از هماهنگی و تطبیق نیاز دارید، اما یک نکته مثبت هم داریم و آنهم اینکه با بازیکنان جدید پس از یک مدت، یک تیم خوب که در سیستم و نظمی جدید کنار هم جا افتاده‌اند داریم. برای مثال میلاد محمدی وقتی آمد خیلی زود در تیم جا افتاد، چرا که او همه را می‌شناسد و بعد از یک هفته انگار یک سال بود که اینجا کنار ماست. بنابراین خیلی برای ما مهم بود که دفاع چپی مثل میلاد داشته باشیم. البته که آلکسی (گوئندوز) را هم داریم که خیلی خوب کار می‌کند و همینطور ایوب (العملود) که دارند خود را با شرایط اینجا وفق می‌دهند و پیشرفت خوبی در تیم داشته‌اند. به طور کلی من با اسکوادی که در اختیار داریم خوشحالم و بازیکنان حرفه‌ای خوبی در اختیار داریم و هر روز خوب کار می‌کنیم. می‌توانید ببینید که هر روز چگونه با استفاده از امکانات خوبی که داریم تمرین می‌کنند. در نهایت این یک روند لازم در فوتبال برای گرفتن نتایج خوب است و به نظر من می‌توانیم خوش‌بین و مثبت باشیم که تیم آینده خوبی دارد.

* بعد از گذشت سه هفته از لیگ و دیدن شرایط فوتبال ایران آیا همه چیز آنطور که انتظار داشتید بوده است؟

بله، من اینجا را می‌شناختم، چرا که قبلاً برای یک بازی به ایران آمده بودم و درباره هواداران و اشتیاق آنها به فوتبال اطلاع داشتم. هر جا که ما می‌رویم تعداد زیادی هوادار پرسپولیس داریم که مشتاقانه تیم را تشویق و حمایت می‌کنند. درباره ورزشگاه‌هایی که تا الان بازی کردیم باید بگویم وضعیت چمن آنها خوب بوده و خوب زمین را نگهداری کرده‌اند‌. زمین خوب برای فوتبال ما خیلی مهم است. البته که من دوست دارم در ورزشگاه خودمان و با حضور هواداران‌مان بازی کنیم و این چیزی که است ما واقعاً نیاز داریم، چرا که با حضور آنها شرایط برای پرسپولیس کاملاً متفاوت خواهد بود. با این حال تا اینجا به نظرم برنامه‌ریزی در فدراسیون خوب بوده است و آنها به همه نکات مهم برای برگزاری مسابقات توجه دارند. ورزشگاه‌ها و برنامه‌ریزی خوب بوده است، ولی من باز هم تأکید می‌کنم که ما دوست داریم در ورزشگاه خودمان و با ظرفیت کامل هواداران بازی کنیم. ما در تبریز در یک جو عالی بازی کردیم، اما آنجا شرایط به نفع تراکتور بود. من می‌خواهم در زمین خودمان میزبان هواداران باشیم و این خیلی واضح است که مهمترین بخش باشگاه ما هواداران هستند. آنها این تیم را از هر نظر خیلی متفاوت می‌کنند و حمایت‌شان از ما یک باشگاه خاص می‌سازد. این افتخار من است که سرمربی این تیم باشم و شانس این را داشته باشم که همیشه با چنین جمعیتی تیمم را به میدان بفرستم. با این حال من از زندگی در ایران احساس خیلی خوبی دارم و باید تشکر کنم که مردم خیلی مودب و علاقه‌مند به تیم هستند. قدم بعدی برای من این است که پاسخ آنها را با کسب نتایج خوب بدهم.

* با نزدیک شدن به لیگ نخبگان آسیا، چه توقعی باید از این مسابقات داشته باشیم و این لیگ با حضور بعضی بازیکنان مطرح و بزرگ خارجی چه تفاوت‌هایی با لیگ خودمان دارد؟

لیگ قهرمانان در همه جا بزرگترین رقابت است و اینجا لیگ قهرمانان آسیا در دو سه سال گذشته به سطح بسیار بالایی رسیده. قطعاً تیم‌های عربستانی با قدرت مالی بالایی که دارند هزینه‌های هنگفتی کرده‌اند و بهترین بازیکنان دنیا را به خدمت گرفته‌اند و این را همه ما می‌دانیم‌. البته لیگ نخبگان بالاترین انگیزه را هم فراهم می‌کند بنابراین انگیزه ما در عالی‌ترین سطح خواهد بود. ما پرسپولیس هستیم و بازیکنان خوبی داریم. در هر بازی می‌رویم که بجنگیم و بازی را ببریم. می‌دانیم که سختی بازی‌ها چقدر است و این برای ما بهتر است که میزان سختی بازی‌ها را بدانیم، چرا که در این صورت بهترین خودتان را ارائه می‌دهید‌. آماده‌اید که بجنگید و در هر موقعیت بازی تمرکز داشته باشید. قطعاً می‌توانم راجع به بازی اول بگویم که بازی بسیار مهمی است، بازیکنان خیلی خوبی دارند و ما باید در بهترین سطح خودمان آماده این بازی و رقابت با حریف باشیم. قطعاً در پایان این مرحله می‌خواهیم به دور بعد صعود کنیم و همیشه برای جام بجنگیم. این در خون و روح پرسپولیس است که همیشه برای قهرمانی بجنگد و برای این جام هم می‌جنگیم. البته که از قدرت حریفان آگاهیم، اما از ارزش‌ها و توانایی‌های خودمان و بازیکنان‌مان هم اطلاع داریم و همچنین کیفیت تیم‌مان در حضور هواداران که با آنها قوی‌تریم؛ مخصوصاً در بازی‌هایی که در ورزشگاه خودمان برگزار می‌شود که یک نکته کلیدی برای ماست، چرا که این بازی‌ها برای صعودمان به مرحله بعد بسیار مهم خواهند بود.

* حالا که فعالیت باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات تمام شده است نظرتان درباره ترکیبی که در اختیار داریم و خریدهای جدید چیست؟

در نهایت یک اسکواد خیلی خوب داریم‌. اگر بخواهم از مهاجمان شروع کنم، بازیکنان خوبی در این خط مثل علیپور، آل‌کثیر و اخیرا ژوائو داریم. مهاجمان خیلی خوبی هستند که امکان گزینه‌های مختلف در حمله را به تیم می‌دهند، چرا که بازی‌های پرتعدادی در لیگ‌های مختلف داریم. ارونوف، صادقی و فرشاد وینگرهای خوبی هستند که داریم و الان هم خوشحالیم چرا که امید عالیشاه از مصدومیت برگشته و خیلی مهم است. همچنین وحید امیری و سلمانی را داریم که از یک مصدومیت طولانی مدت برگشته است. اکنون سعید مهری، سرلک که هافبک خوبی است، مسعود و سروش را داریم. متأسفانه سینا از جمع ما خارج شد، چرا که در این بخش رقابت بسیار بالایی داشتیم. من برای سینا احترام قائلم. او یک بازیکن خوب، حرفه‌ای و یک انسان خوب است، اما من با او صحبت کردم و گفتم که شانس زیادی برای بازی نخواهی داشت و شاید برایت بهتر باشد که در تیم دیگری باشی تا بازی کنی. با این وجود بهترین آرزوها را برایش دارم، چرا که نشان داد یک شخصیت حرفه‌ای دارد‌. در این خط ما آلترناتیوهای خیلی خوبی داریم مثل خدابنده‌لو. نمی‌خواهم کسی را فراموش کنم، اما بازیکنان باکیفیتی در این بخش داریم. برای ما خیلی مهم بود که میلاد در پست مدافع چپ اضافه شود، او بازیکن خوبی برای ماست. در دفاع مرکزی ما گئورگی، کنعانی، فرجی و مرتضی و صحرایی را داریم و وضعیت‌مان در این پست خوب است و در پست مدافع راست هم ایوب و یعقوب را داریم که روند خوبی دارند. آلکسی، اسدی و رفیعی را هم درون دروازه داریم و از نگاه من ترکیب خیلی خوبی از بازیکنان را در اختیار داریم. باشگاه در دو ماه گذشته روی جذب بازیکنان جدید کار می‌کرد. البته که من دوست داشتم بازیکنان جدید زودتر اضافه شوند و کارم با داشتن همه بازیکنان در روز اول راحت‌تر است، اما این را درک می‌کنم که فوتبال حرفه‌ای همین است و این شرایط طبیعی است. باید درک کنیم که بعضی اوقات انتقال در لحظات پایانی انجام می‌شود اما مهم‌تر این است که آنها به تیم اضافه شوند. بنابراین همانطور که پیش از این گفتم ما در راه درستی هستیم. بازیکنانی که به تازگی اضافه می‌شوند مثل سعید و لوکاس برایشان آسان‌تر خواهد بود که با تیم هماهنگ شوند و اینکه گزینه‌های جایگزین خیلی خوبی هم داریم. حالا یک پیام مهم برای بازیکنان داریم و آن این است که رقابت بالایی در تیم برای بازی کردن وجود خواهد داشت. آنها باید نهایت توان‌شان را بگذارند تا در ترکیب اصلی قرار بگیرند، چرا که مهره‌های خوب زیادی داریم‌. پس ما نیاز به انگیزه بالا از طرف بازیکنان داریم، چون بعضی اوقات شما در ترکیب قرار می‌گیرید و بعضی اوقات نه، پس باید همیشه آماده باشید تا زمانی که بازی کردید صد درصد توان را بگذارید. ما بازی‌های زیادی در پیش داریم و باید برای کسب جام‌ها تلاش کنیم، پس باید آماده باشیم که هر بازی را ببریم و مشتاق باشیم برای کسب جام‌ها‌.

ما تازه فصل را شروع کرده‌ایم و جام را بعد از ماه‌ها می‌دهند اما این پروسه ماست و باید قدم به قدم پیش برویم. نکته مهم این است که تیم پیشرفت کند و برای مقطع پایانی فصل که می‌توانیم جام بگیریم آماده شویم. الان خوشحالم با داشته‌هایی که داریم و خوشحال‌تر می‌شوم وقتی در پایان فصل قهرمان شویم‌.

* به‌عنوان سؤال آخر، برنامه فشرده‌ای در پیش داریم و هر چهار پنج روز یک بار باید بازی کنیم. چطور تیم را برای این بازه زمانی آماده می‌کنید؟

به نظر من این یک اتفاق مثبت برای ما خواهد بود چرا که می‌توانیم به بازیکنان بیشتری فرصت بازی بدهیم. وقتی که برنامه بازی‌ها سه روز یک بار باشد، این یک ضرورت است که از کل بازیکنان استفاده کنید و به بعضی از آنها فرصت بازی دهید چرا که ما یک اسکواد بزرگ داریم و باید از آن استفاده کنیم. ما در پیش‌فصل به سختی روی بحث بدنسازی کار کردیم تا در این مقطع زمانی که هر سه چهار روز یک بار بازی داریم آماده باشیم. بنابراین این تقویم برای ما مثبت خواهد بود و بازیکنان باید انگیزه متناسب داشته باشند و کسی که در زمین است نهایت تلاشش را بکند، چرا که ما همین را از بازیکنان می‌خواهیم.

*در پایان اگر صحبتی با هواداران دارید بفرمایید.

تشکر می‌کنم چرا که از احساسی که اینجا دارم بسیار خوشحالم. ما داریم عالی کار می‌کنیم و باز هم می‌گویم اگر روی یک نکته بخواهم اصرار و تأکید کنم این است که من واقعاً می‌خواهم در ورزشگاه خودمان و با حضور کامل هواداران بازی کنیم و این چیزی است که منتظرش هستم، چرا که متأسفانه بازی‌ها را در خارج از خانه شروع کردیم و بازی کردن جلوی هواداران خودی چیزی است که دوست داریم زودتر تجربه کنیم و لطفاً! ما دوست داریم که در ورزشگاه خودمان با هواداران‌مان بازی کنیم و آنها را با بازی‌های خوب، برد و در نهایت کسب جام خوشحال کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ