کنعانی: حمایت‌های آمریکا از صهیونیست‌ها بی‌وقفه ادامه دارد

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه در یادداشتی با اشاره به ورود پانصدمین هواپیمای آمریکایی حامل تسلیحات به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حمایت‌های آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها بی‌وقفه ادامه دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی  خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در یادداشتی با موضوع جنایات صهیونیست‌ها در غزه و حمایت کشورهای غربی بخصوص آمریکا از این جنایات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: علیرغم ادعاهای صلح طلبی و مخالفت‌های لفظی مقامات آمریکایی با تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، حمایت‌های تسلیحاتی دولت آمریکا از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه غربی فلسطین، بطور بی‌وقفه و به شکل گسترده ادامه یافته است.

همزمان با انتشار خبر ورود پانصدمین هواپیمای آمریکایی حامل انواع تسلیحات مرگبار به فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی -که گفته می‌شود میزان این کمک‌ها تاکنون بالغ بر 50 هزار تن شده است- اعلام شد که آمار نسل‌کُشی ملت مظلوم فلسطین طی 11 ماه اخیر به 41 هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که حدود 70 درصد از قربانیان این جنایات ضد بشری را کودکان و زنان بیگناه تشکیل می‌دهند. بر اساس آمارهای جدید منتشره، رژیم صهیونیستی به طور متوسط بر سر هر فلسطینی ساکن نوار غزه 36 کیلوگرم بمب و موشک ریخته که یک رکورد جهانی از سبعیت و وحشی‌گری به حساب می‌آید و در قیاس با جنایات سفاک ترین رژیم‌های تاریخ بشر بی‌سابقه است.

برخی دیگر از کشورهای اروپایی و غربی که آنها نیز خود را همانند دولت آمریکا پرچمدار دفاع از حقوق_ بشر در سطح جهانی و حامی اجرای کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی معرفی می‌کنند، با ارسال انواع بمب‌ها و تسلیحات مرگبار، به تقویت نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی طی یازده ماه گذشته کمک کرده‌اند.

تردیدی نیست که ادامه ارسال تسلیحات و تقویت ماشین نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی توسط آمریکا و برخی کشورهای غربی، مغایر با تعهدات روشن جامعه جهانی برای جلوگیری و مجازات عاملان نسل‌کُشی مطابق با کنوانسیون نسل‌کُشی 1948 است که بر اساس آن کشورها مسئولیت‌های روشنی برای جلوگیری از نسل‌کُشی، مجازات عاملان و به تبع آن کسب اطمینان از عدم استفاده از تسلیحات آنها برای ارتکاب نسل‌کُشی دارند.

انتشار اخبار غلط و گمراه کننده درباره انتقال تسلیحات ایرانی به برخی کشورها، صرفا یک اقدام زشت تبلیغاتی و دروغ با هدف مخفی سازی ابعاد حمایت‌های گسترده تسلیحاتی غیر قانونی آمریکا و برخی کشورهای غربی از نسل‌کُشی در نوار غزه است.

اینگونه دروغ پراکنی‌ها نباید سبب انحراف توجهات جامعه جهانی از مسئولیت آنها برای تلاش جهت توقف ماشین جنایت جنگی و کشتار جمعی رژیم صهیونیستی و پاسخگو کردن حامیان این رژیم گردد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ