۳ میلیون رقبه در کشور سنددار شدند

اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تاکنون سه میلیون رقبه در کشور دارای پلاک و ثبت رسمی و سند تک برگ شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی ظهر سه‌شنبه در حاشیه سفر به اردبیل و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قدیمی‌ترین دست نوشته‌ها و اسناد مکتوب در اختیار اوقاف و امور خیریه است که ما دارای هزاران سند قدیمی و باستانی هستیم که نشان از هویت تاریخی امر مهم وقف است.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر تلاش کردیم تا همه موقوفات کشور را که بیش از ۲۱۵ هزار موقوفه است، سنددار کنیم که بخش عظیمی از آنها تاکنون به سند تک برگی آراسته شدند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تعامل مناسب با ثبت اسناد را در اجرای حدنگاری و تعیین حدود موقوفات یادآور شد و گفت: در کشور سه میلیون رقبه نیز دارای سند تک برگی شدند.

حجت‌الاسلام خاموشی افزود: عمده این موقوفات با نیت امر خیر و خداپسندانه عزاداری امام حسین (ع) از گذشته به ثبت رسیده و هم اکنون نیز آثار پرخیر و برکت آن را در کمک به نیازمندان و فقرا، توسعه و بسط مجموعه‌های خیرخواهانه شاهد هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر چند امروز کارکرد وقف متفاوت از گذشته است اما بیشترین موقوفات امروز در حوزه بهداشتی و درمانی و دانش‌بنیان به همراه توسعه علم انجام شده و وقف‌های متعددی نیز در این حوزه به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام خاموشی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در سایه این موقوفات علم و مبانی ارزشی را در این حوزه توسعه داده و زمینه و بستر ترویج و توسعه این امر مهم و بنیادین در کشور با نگاهی جدید فراهم آید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: سعی بر این است تا در همه استان‌ها در کنار توسعه موقوفات، به امر وقف با کارکرد جدید توجه کنیم که در استان اردبیل نیز اقدامات مؤثری در این زمینه انجام شده و بیش از ۹۰ درصد موقوفات دارای سند تک برگی شده و تنها ۱۰ درصد آن تا پایان امسال اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ