عملیات «الکرامه» چگونه اسرائیل را به لرزه انداخت؟

اقتصاد ایران: دلایل اهمیت عملیات ضدصهیونیستی یک شهروند اردنی در کنار ابهامات سرنوشت فرمانده یگان ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی بعد از عملیات اخیر حزب الله از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با گذشت چند روز از عملیات خودجوش یک شهروند اردنی علیه عناصر رژیم صهیونیستی در گذرگاه الکرامه (پل ملک حسین) و به وجود آمدن موجی از شادی و خوشحالی در میان مردم این کشور رسانه‌های عربی همچنان به ابعاد و دلایل اهمیت این عملیات می‌پردازند.

چرا عملیات «الکرامه» اسرائیل را به لرزه انداخت

روزنامه القدس العربی در گزارشی نوشت: عملیات شهروند اردنی معروف به عملیات الکرامه از چند جهت مهم است؛ این عملیات بیانگر انفجار خشم مردم اردن در برابر جنایات رژیم صهیونیستی است. اردن طولانی‌ترین نوار مرزی با اراضی فلسطین را دارد و ممکن است چنین حرکات خودجوشی مجدداً علیه عناصر صهیونیست تکرار شود. واکنش مردم اردن به این عملیات نیز شبیه روز جشن بود به طوری که در تمام کوچه پس کوچه‌ها شیرینی پخش شد. عملیات الکرامه که از عامل آن به عنوان یک قهرمان یاد می‌شود بار دیگر نشان داد تلاش‌ها برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی شکست خورده است.

چرا عملیات «الکرامه» اسرائیل را به لرزه انداخت

روزنامه رأی الیوم درباره رژیم صهیونیستی نوشت: یگان ۸۲۰۰ به مثابه نوک پیکان سیستم جاسوسی رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود. تل آویو به شدت در خصوص سرنوشت فرمانده این عملیات پنهان کاری می‌کند. بعد از عملیات مهم حزب الله، اطلاعاتی در رسانه‌ها مبنی بر تعیین سرنوشت یوسی سارییل فرمانده این یگان و مهندس استراتژی هوش مصنوعی منتشر نشده و معلوم نیست که او به هلاکت رسیده یا برکنار شده است. این مرد ۲ گاف امنیتی بزرگ از خود نشان داد؛ نخست آنکه در خصوص شناسایی عملیات طوفان الاقصی شکست خورد و دوم پروتکل‌های امنیتی در خصوص پنهان نگه داشتن شخصیت خود را زیر پا گذاشته و هویت واقعی اش را در فضای مجازی بعد از شش ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی فاش کرد. به راستی برای یوسی چه اتفاقی افتاده است؟ اگر حزب الله توانسته او را با حملات پهپادی خود ترور کند چرا اعلام نمی‌شود؟ ممکن است او نه به دست نیروهای مقاومت بلکه به دست عناصر رژیم صهیونیستی ترور و حذف فیزیکی شده باشد تا تمام اسرار جاسوسی این رژیم همراه با او به خاک سپرده شود و یا اینکه با یک هویت جعلی در مکانی پنهان و مخفی شده باشد که در این صورت نیز از لحاظ معنوی حذف شده است.

چرا عملیات «الکرامه» اسرائیل را به لرزه انداخت

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: زمینه سازی های رژیم صهیونیستی و آمریکا برای رویارویی با هرگونه تنش با لبنان در حال انجام است. به تازگی فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا به اراضی اشغالی سفر کرده و با مسئولان رژیم صهیونیستی در خصوص درگیری‌ها با حزب الله و آمادگی برای احتمال وقوع جنگ گسترده در جبهه شمالی رایزنی کرده است. این در حالی است که حزب الله لبنان به عملیات خود برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نیروهای مقاومت در این منطقه ادامه داده و با حملات پهپادی و موشکی خود مواضع نظامیان صهیونیست را هدف قرار می‌دهد.

چرا عملیات «الکرامه» اسرائیل را به لرزه انداخت

روزنامه سوری الثوره نیز گزارش داد: از ۷ اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون نزدیک به ۲ میلیون فلسطینی در نوار غزه در آتش جنگ و آوارگی می‌سوزند و در چنگال قحطی و گرسنگی گرفتار شده‌اند. روزها می‌گذرد و صدها هزار تن از ساکنان نوار غزه از جمله زنان، کودکان و افراد مسن چیزی برای خوردن پیدا نمی‌کنند. در بحبوحه گسترش بیماری‌های واگیردار و نبود خدمات پزشکی، اوضاع ساکنان این باریکه به دلیل محاصره آن و اتمام مواد غذایی رو به وخامت گذاشته است. صهیونیست‌ها از دیرباز برای به راه انداختن جنگ قحطی و گرسنگی علیه ساکنان نوار غزه برنامه ریزی می‌کنند.

چرا عملیات «الکرامه» اسرائیل را به لرزه انداخت

روزنامه سوری الوطن در خصوص عملیات الکرامه نوشت: اینکه دشمن صهیونیستی با یک عملیات در مکانی که فکرش را هم نمی‌کرد رو به رو شود، مشکل ساز است. حتی نتانیاهو که هر روز خبر هلاکت تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست و انهدام تجهیزات آنها را در غزه می‌شنود با شنیدن خبر این عملیات گفت که روز سختی را در پیش گذاشته است؛ نه به خاطر آن سه صهیونیست به هلاکت رسیده، بلکه به خاطر وارد آمدن ضربه قدرتمند به این رژیم از سمت اردن؛ اردنی که خیال تل آویو از بابت امن بودن آن راحت بود. چنین عملیات‌هایی باعث می‌شود روحیه نیروهای مقاومت در نوار غزه بعد از گذشت نزدیک به یک سال از آغاز حمله به این باریکه تقویت شود. این عملیات ممکن است آغازگر موج جدیدی از حملات علیه رژیم صهیونیستی و باز شدن جبهه جدیدی علیه این رژیم در سطح منطقه و جهان باشد.

چرا عملیات «الکرامه» اسرائیل را به لرزه انداخت

روزنامه المراقب العراقی نوشت: در حالی که حمایت‌های جهانی از ملت فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در حال افزایش است برخی رسانه‌های معلوم الحال عربی عکس این جریان حرکت کرده و از تل آویو حمایت می‌کنند. در همین خصوص دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه خشم خود را نسبت به عملکرد غیرحرفه ای شبکه‌های العربیه و الحدث در قبال نسل کشی در این باریکه نشان داد. ۲ شبکه مذکور با استفاده از تحلیل‌ها و گزارشات و مصاحبه‌هایی که پخش می‌کنند تلاش دارند از روایت‌های دروغین رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات نوار غزه حمایت به عمل آورند.

چرا عملیات «الکرامه» اسرائیل را به لرزه انداخت

روزنامه یمنی المسیره در خصوص عملیات شهروند اردنی نوشت: می‌دانید بهترین کاری که او انجام داد چه بود؟ اینکه شهید شد؛ زیرا اگر زنده می‌ماند توسط دادگاه اردن دست کم به ۱۵ سال حبس محکوم می‌شد! کشور اردن ید طولایی در این خصوص دارد. احمد الدقامسه که پیشتر بیش از ۱۰ صهیونیست را به هلاکت رساند در نهایت به حبس محکوم شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ