روسیه، هدف اصلی حملات سایبری جهان

اقتصاد ایران: غول امنیت سایبری روسیه یعنی شرکت کاسپراسکای Kaspersky Lab اعلام کرد که این کشور طی دو سال و نیم گذشته، بیش از هر کشور دیگری هدف حملات سایبری قرار گرفته است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، آنا کولاشوا، مسئول اجرایی کاسپراسکای در بخش روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با ریانووستی اعلام کرد که این کشور طی دو سال و نیم گذشته، بیش از هر کشور دیگری هدف حملات سایبری قرار گرفته است.

این مقام اجرایی تصریح کرد که بیش از نیمی از کاربران کاسپراسکای در روسیه طی هشت ماه نخست سال جاری میلادی هدف هکرها قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه گفت که نهادهای دولتی و مالی، همچنین بخش‌های مخابراتی، رسانه و صنعت، بیشترین اهداف جرایم سایبری در این کشور هستند.

کولاشوا گفت: هکرها برای به خطر انداختن نهادها می‌توانند از آسیب‌پذیری‌های برنامه‌های عمومی موجود استفاده کنند و اعتبارنامه‌های ورود به سایت‌ها را سرقت کنند که از طریق رمزگشایی گذرواژه‌ها، از جمله از طریق شرکت‌های کوچک‌تر که به‌عنوان پیمانکاران کسب‌وکارهای بزرگ‌تر عمل می‌کنند، می‌توان به دست آورد.

وی همچنین توضیح داد که چالشی که فوراً باید حل شود از سوی هکتیویسم وجود دارد، که در آن مجرمان سایبری به عملیات تجاری آسیب می‌رسانند تا توجه عموم را به مسائل اجتماعی یا سیاسی جلب کنند، اما اکثر حملات سایبری برای سود مالی یا جاسوسی انجام می‌شود.

کولاشوا یادآور شد که در ماه ژوئیه کاسپراسکای دو موج ارسال هدفمند ای‌میل حاوی نرم‌افزار یا لینک‌ مخرب به کسب‌وکارهای داخلی را ثبت کرد.

این فایل‌ها به حدود یک‌هزار کارمند در بخش‌های تولیدی، مالی و انرژی، همچنین کارکنان سازمان‌های دولتی ارسال شد.

وی در ادامه تشریح کرد که در صورت موفقیت حمله، مجرمان سایبری می‌توانند به‌صورت از راه دور به رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند و فایل‌ها و اسناد محرمانه را دانلود کنند.

کولاشوا همچنین گفت که هکرها چندین حمله هدفمند پیچیده به شرکت‌های فناوری اطلاعات روسیه و نهادهای دولتی انجام داده‌اند.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ