چین بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی جهان را راه‌اندازی کرده است

اقتصاد ایران: شرکت مینگ‌یانگ توربین بادی دریایی با ظرفیت ۱۸ مگاوات در چین مستقر کرده است که درحال‌حاضر بزرگترین توربین بادی دریایی جهان به‌شمار می‌رود.

هفته گذشته شرکت مینگ یانگ اسمارت انرژی (Mingyang Smart Energy) اعلام کرد که بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی تک ظرفیتی را در استان هاینان  چین مستقر کرده است. توان خروجی این توربین به ۲۰ مگاوات می‌رسد و مدل قبلی همین شرکت را که دارای ظرفیت ۱۸ مگاواتی بود، پشت سر می‌گذارد.

به‌گفته‌ی‌ مینگ‌یانگ، توربین جدید که MySE18.X-20MW نام دارد، به گونه‌ای طراحی شده که سبک، قابل تفکیک و ترکیبی (ماژولار) و به شدت مطمئن باشد. توربین با قطر بسیار بزرگ روتور بادی‌اش که ۲۶۰ تا ۲۹۲ متر است، از حداکثر مساحت جاروب باد ۶۶٬۹۶۶ متر مربع بهره می‌برد که معادل بیش از ۱۲ زمین فوتبال است.

به‌گزارش نیواطلس، مینگ‌یانگ که سابقه ساخت بزرگ‌ترین توربین‌ها در اقیانوس را دارد، اعلام کرده است که توربین جدیدش با سرعت متوسط سالانه باد ۸٫۵ متر بر ثانیه، می‌تواند ۸۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کند. این مقدار برق برای تامین انرژی خانه‌ی ۹۶ هزار نفر در سال کافی خواهد بود.

توربین بادی مینگ یانگ
قطر روتور توربین ۲۰ مگاواتی مینگ یانگ ۲۶۰ تا ۲۹۲ متر است.

سازندگان امیدوارند چنین توربین بزرگی بتواند در برابر شرایط آب‌و‌هوایی نامساعد مقاومت کند. مینگ‌یانگ می‌گوید توربین به گونه ای ساخته شده است که طوفان‌های شدید با سرعت ۷۹٫۸ متر بر ثانیه را تحمل کند.

اندازه اهمیت دارد

پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ای مانند پروژه مینگ‌یانگ نه تنها از نظر افزایش تولید انرژی‌های پاک مهم هستند بلکه به کاهش هزینه‌های چنین پروژه‌هایی نیز کمک می‌کند. طبق گزارشی از آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر که اوت گذشته منتشر شد، میانگین وزنی هزینه ترازشده انرژی توربین‌های دریایی از بیش از دو برابر گران‌تر از ارزان‌ترین سوخت فسیلی در سال ۲۰۱۰ به تنها ۱۷ درصد بیشتر در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. در همین مدت، هزینه از ۰٫۱۹۷ دلار بر کیلووات ساعت به ۰٫۰۸۱ دلار بر کیلووات ساعت رسیده است.

گزارش همچنین بیان می‌دارد که هزینه ترازشده انرژی حاصل از توربین‌هایی بادی دریایی همچنان نسبت به سایر منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، انرژی آبی و انرژی زمین‌گرمایی بالاتر است. بنابراین باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد تا توربین‌های بادی دریایی به‌طور گسترده‌تری در سراسر جهان مورد پذیرش واقع شوند. با‌این‌حال، پتانسیل زیادی برای تولید انرژی بسیار بیشتر از پروژه‌های بادی دریایی وجود دارد. این توربین‌ها به‌لطف بادهای قوی و پایدار در دریا، می‌توانند انرژی را به‌طور مطمئن‌تر و کارآمدتر از توربین‌های بادی مستقر در خشکی تولید کنند.

توربین بادی در هاینان چین
توربین ۲۰ مگاواتی در هاینان چین نصب شده است.

همچنین انتقال برج‌ها و تیغه‌های بزرگ به دریا از طریق کشتی‌ها راحت‌تر از حمل‌و‌نقل جاده‌ای است و توربین‌های بزرگ‌تر، انرژی بیشتری تولید می‌کنند.

مینگ‌یانگ درحال کار روی ساخت توربین بادی دریایی بزرگ‌تری است که ۲۲ مگاوات برق تولید کند. قرار است این توربین سال آینده نصب شود و مساحت جاروب باد آن ۷۵٬۴۷۷ مترمربع خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ