پرداخت ۷۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران خراسان رضوی

اقتصاد ایران: مشهد- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان رضوی از پرداخت بیش از ۸۶ درصد مطالبات گندمکاران خراسان رضوی به ارزش ۷۹ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا فریدونی با بیان اینکه بالغ بر ۵۲۲ هزار ۷۰۹ تن گندم تا کنون به صورت تضمینی خریداری شده است اظهار کرد: گندم‌کاران شریف استان خراسان رضوی با تحویل این مقدار از دسترنج خود به مراکز خرید مستقر در سطح استان حدنصاب قابل توجهی از خرید تضمینی گندم را طی ۵ سال اخیر رقم زدند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان رضوی از پرداخت بیش از ۸۶ درصد مطالبات گندم‌کاران خراسان رضوی به ارزش ۷۹ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال خبر داد.

وی از خرید تضمینی گندم به عنوان یکی از بزرگترین عملیات اقتصادی استان با ارزشی فراتر از ۱/۹۱ میلیارد ریال یاد کرد و افزود: این عملیات با گستره ۱۷۵ هزار و ۶۰۰ هکتار و با افزون بر ۷ هزار بهره بردار و همچنین ۶۹ هزار و ۱۱ محموله گندم، پرچمدار اقدامات اساسی و بزرگ اقتصادی استان و یکی از حلقه‌های اصلی زنجیره تأمین غذا و امنیت غذایی است.

فریدونی اضافه کرد: علاوه بر ثبت این رکورد در این عملیات بزرگ اقتصادی استان که از اواخر اردیبهشت ماه تا کنون صورت گرفته، در استان خراسان رضوی شاهد افزایش ۳۸ درصدی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز گندم‌کاران استان بوده ایم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان رضوی با بیان اینکه استان خراسان رضوی علیرغم خشکسالی‌های سنواتی در سال جاری بین ۱۰ استان پیشرو در خرید تضمینی گندم کشور بوده است افزود: به لحاظ بیشترین درصد افزایش خرید نیز این استان رتبه قابل توجهی در سطح کشور به دست آورده است.

وی گفت: در سال جاری ۸ سیلوی دولتی، ۴ سیلوی بخش خصوصی، ۸ سیلوی جوار کارخانجات آرد در کنار ۲۴ انبار تعاون روستایی به عنوان مباشر این اداره کل در امر خرید تضمینی گندم فعال و نسبت به خدمت رسانی به کشاورزان اقدام کردند.

فریدونی با اشاره به ارزش ریالی کل عملیات و پرداخت وجوه گندم کشاورزان گفت: ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده بالغ بر ۹۱ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال می‌باشد که تا کنون افزون بر ۷۹ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال معادل بیش از ۸۶ درصد مطالبات گندم‌کاران به حساب گندم‌کاران عزیز واریز شده و این روند پرداخت همراه با پیگیری‌های صورت گرفته کماکان ادامه دارد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان رضوی به شهرستان‌های پیشرو در امر خرید تضمینی اشاره کرد و گفت: شهرستان مشهد با خرید ۷۶ هزار ۵۱۲ تن، تربت جام با ۵۴ هزار و ۹۴۹ تن و جغتای با ۴۴ هزار و ۷۰۰ تن به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را از آن خود کرده اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ