وزیر اسبق صمت با وثیقه آزاد است

اقتصاد ایران: سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: در خصوص این پرونده وزیر اسبق صمت و قائم‌مقام وی احضار شدند و در حال حاضر با تودیع وثیقه آزاد هستند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اصغر جهانگیر؛ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه‌شنبه 20 شهریور به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. وی در آغاز این نشست خبری با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و اعیاد این ماه اظهار کرد: در این ماه با آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) روبرو هستیم. همچنین سالروز میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) را در این ماه داریم که آن وجود شریف در روایتی در 12 ربیع و در روایت دیگر در 17 ربیع پا به عرصه گیتی گذاشت و جهان را با وجود خود مفتخر ساخت.

"وحدت" کلید پیروزی و پیشرفت است

وی افزود: پیامبر رحمت آمد تا انسان را با خدایی آشنا کند که هست، خدایی ازلی و مقتدر و حاضر و ناظر بر اعمال ما در‌ همه نقاط، نه خدایی که به شرک آلوده شده بود و با توهمات و خرافات مردم پرستیده می‌شد. پیامبر(ص) آمد تا انسان را از شرک و پول‌پرستی و قوم‌گرایی و قبیله‌گرایی و گناه و قساوت نسبت به هم‌نوعان و هم‌زیستان نجات دهد و مبارزه‌ای علیه تقدس‌گرایی جاهلانه در دوران جاهلیت آغاز کرد.

جهانگیر ادامه داد: اولین اقدام پیامبر (ص)، بازشناسی ارزش انسان‌ها بود. ایشان مسئولیت فردی را جایگزین مسئولیت قومی و قبیله‌ای کرد و با صراحت اعلام نمود: همه شما مسلمانان بخشی از جامعه انسانی هستید و همگی مسئولیت دارید. هیچ‌کس نمی‌تواند اختیار و سرنوشت خود را به سنت‌ها و نهادهای نابرابر اجتماعی بسپارد، و هیچ‌کس نباید سرنوشت دیگران را بازیچه هوی و هوس خود کند. پیامبر (ص) با معجزه قرآن، راه رستگاری را به انسان آموخت و رمز وحدت، پیروزی و رستگاری را به بشر دیروز و امروز نشان داد.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار امیدواری کرد: امیدواریم ما رهروان آن پیامبر با درس گرفتن از ندای وحدت که آن حضرت بلند کرد مقابل دشمن خونخوار در فلسطین و یمن و لبنان و ... بایستیم و علت این وضع در سرزمین‌های اسلامی بی‌توجهی به ندای وحدت است.
باید به وحدت برگردیم و جهان اسلام را به وحدت مسلح کنیم تا مقابل استکبار و استعمار و استثمار به وظیفه دینی و انسانی خود عمل کنیم. در داخل کشور هم وحدت کلید پیروزی است و وحدت ملت و دولت و ملت با حاکمیت، کلید رسیدن به قله‌های پیشرفت است.

حسرتی که امام(ره) در 17 شهریور خورد

جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این هفته ایام گرامی‌داشت 17 شهریور را داشتیم که یک روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود. آن روز در تهران و 11 شهر کشور توسط رژیم منحوس پهلوی حکومت‌ نظامی اعلام شده بود و تانک‌ها به خیابان‌ها آمده بودند اما مردم با دست خالی به مقابله با تانک‌ها پرداختند و به رژیم طاغوت و دست‌نشانده آمریکا نشان دادند که خون بر شمشیر پیروز است.

وی سپس با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور و امام راحل افزود: یک روز بعد از آن جمعه سیاه، امام خمینی(ره)‌ در یک پیام سنگین و دلسوزانه و در حال متأثرکننده‌ای که به ملت ایران ابلاغ کردند، فرمودند؛ "ایکاش خمینی در میان شما بود و در کنار شما در جبهه دفاع برای خدای تعالی کشته می‌شد".

تبریک به قهرمانان پارالمپیک

جهانگیر همچنین با اشاره به افتخارآفرینی‌های ورزشکاران کشورمان در مسابقات پارالمپیک 2024 پاریس گفت: افتخارآفرینی جوانان غیور ایران در مسابقات ورزشی پارالمپیک فرانسه که نشان‌دهنده عزم و اراده غیورمردان و شیرزنان است را تبریک می‌گویم که علی‌رغم محدودیت‌های به ظاهر جسمی، توانستند در عمل به قله‌های افتخار برسند و مردم ایران را سرافراز کنند.

وزیر اسبق صمت در پرونده چای دبش با وثیقه آزاد است

جهانگیر همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش و آقای فاطمی‌امین؛ وزیر اسبق صمت بیان کرد: در پرونده‌های مختلف به ویژه پرونده‌های خاص ورود دستگاه قضایی به صورت جدی و تا حصول نتیجه ادامه دارد. این موضوع در خصوص این پرونده نیز وجود دارد. 

وی افزود: در این خصوص فرد نامبرده به همراه قائم‌مقام وی احضار شده‌اند و تحقیقات مقدماتی انجام شده و آخرین مرحله اخذ دفاع صورت گرفته است. در حال حاضر هم هر دو نفر با تودیع وثیقه آزاد هستند.

5 نفر در خصوص فوت جوان لاهیجانی دستگیر شده‌اند

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه فوت جوان لاهیجانی و ضرب و جرح او توسط پلیس باعث بی‌اعتمادی بخشی از افکار عمومی شده است، گفت: پس از اطلاع از موضوع، آقای صادقی‌نیارکی؛ رئیس دادگستری استان شخصاً ورود کرد و با پیگیری به موقع 5 نفر از کسانی که در قضیه دخیل بودند دستگیر شدند و الان در بازداشت هستند.  هم‌زمان نیز نیروی انتظامی اقدام به عزل دو نفر اعم از رئیس پاسگاه که اکنون در بازداشت است و نیز فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان کرد. 

وی گفت: برای فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان پرونده کیفری تشکیل شده و او احضار شده و تحقیقات در حال انجام است. در این پرونده هم دستگاه قضایی و هم فرماندهی نیروی انتظامی اهتمام لازم را دارند که حقوق مردم در همه عرصه‌ها رعایت شود تا خدای نکرده انجام وظیفه آنها منجر به نقض حقوق شهروندی نشود‌.

جهانگیر افزود: ضمن اینکه نسبت به این واقعه اظهار تأسف داریم و پیگیری‌ها حتماً انجام‌ می‌شود، عملاً همکاری صادقانه و مجدانه نیروی انتظامی در پیگیری این موضوع کمک‌ می‌کند که این همکاری تا الان کامل بوده است تا شاهد موارد مشابه در آینده نباشیم. همچنین باید مراقبت کنیم که به دلیل برخی قصور تعدادی از نیروهای پلیس، عملکرد پلیس خدشه‌دار نشود.

مالک سابق باشگاه نساجی مازندران در بازداشت است

جهانگیر درباره بازداشت مالک باشگاه نساجی گفت: موضوع برخورد با جاعلین و کارچاق‌کن‌ها چه در دستگاه قضایی و چه محیط‌های دولتی از خطوط قرمز دستگاه قضایی و مورد تأکید رئیس قوه‌ قضاییه است که حتی دستور دادند این مجرمان شامل ارفاقات نباشند و در این خصوص برخوردهای جدی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: فرد نامبرده شده به این دلیل از 2 ماه قبل در بازداشت است و اتهام او رشوه است. تحقیقات ادامه دارد و مطمئناً هر کسی که بخواهد تحت هر عنوانی سوءاستفاده کند، قطعاً دستگاه قضایی به آن رسیدگی خواهد کرد.

در حال تکمیل ...

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ