خطر فحاشی‌های ترامپ برای هر دو نامزد انتخابات آمریکا

اقتصاد ایران: نخستین مناظره انتخاباتی دو نامزد ریاست جمهوری در آمریکا در شرایطی برگزار می‌شود که ناسزاگویی‌های ترامپ علیه هریس، خطری بزرگ برای هر دو طرف به همراه دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نخستین مناظره انتخاباتی دو نامزد ریاست جمهوری در آمریکا در شرایطی برگزار می شود که در هفته های اخیر ناسزاگویی های ترامپ علیه هریس شدت گرفته و این امر خطری بزرگ برای هر دو طرف در مناظره به همراه دارد.

براساس این گزارش، ترامپ اخیرا مجموعه حملات کلامی، نژادی و جنسی را علیه هریس انجام داده است. رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شده هریس که سیاه پوست و اصالتا جنوب آسیایی است، اخیرا سیاه پوست شده است. ترامپ مدعی شده که هریس از رابطه جنسی برای پیشرفت شغلی خود استفاده کرده است. او همچنین هریس را انسانی ضعیف و تنبل نامیده است.

نتایج مصاحبه با برخی برگزارکنندگان نظرسنجی و کارشناسان سیاسی و مناظره و فعالان سیاه پوست، استفاده از این واژگان و عبارت های توهین آمیز در برابر میلیون ها بیننده، و در نتیجه پاسخ های هریس، خطراتی را برای هر دو نامزد انتخابات به همراه دارد.

این در حالی است که بیش از 51 میلیون نفر مناظره بین ترامپ و بایدن در 27 ژوئن را به طور مستقیم از تلویزیون تماشا کردند.

پروفسور و کارشناس سیاست های ریاست جمهوری در دانشگاه واندربیلت در این باره گفت: توهین های ترامپ ممکن است گروه های اصلی رای دهندگان از جمله زنان سیاه پوست و میانه رو را تحت تاثیر قرار دهد. این دسته از رای دهندگان ممکن است با این نوع لفاظی ها، از شرکت در انتخابات خودداری کنند.

اما یک استراتژیست جمهوری خواه، معتقد است رقابت تنگاتنگ بین دو نامزد انتخابات در نظرسنجی های منتشر شده حاکی از آن است که این نوع حملات کلامی ترامپ نتوانسته منجر به افزایش حمایت ها از او شود.

براساس این گزارش، اگر هریس در زمان برگزاری مناظره، نسبت به توهین های ترامپ بی تفاوت باشد و آنها را نادیده بگیرد، همانگونه که تاکنون در کمپین انتخاباتی خود چنین کاری کرده، ممکن است به نظر فردی بیاید که حاضر نیست برای خودش بایستد و از خود دفاع کند. و اگر با لفاظی های ترامپ همراه شود، ممکن است به لجن کشی کشیده شود که ترامپ در آن رشد کرده و خود را در معرض اتهاماتی قراردهد و آن این است که منصفانه یا غیرمنصفانه،هریس از نژاد و جنسیت خود سوء استفاده می کند.

این در حالی است که هریس علاوه بر مواجهه با چالش توهین های ترامپ، با چالش دیگری هم در این مناظره روبروست و آن معرفی درست و کامل خود و بیان دیدگاه هایش برای شمار زیادی از رای دهندگانی است که اطلاعات چندانی از او ندارند و به دنبال شناخت بیشتر او در هفته های پایانی منتهی به انتخابات 5 نوامبر هستند.

نتایج تازه ترین نظرسنجی های انجام شده توسط نیویورک تایمز و کالج سیه نا حاکی از آن است که رای دهندگان احساس می کنند باید چیزهای بیشتری درباره هریس بدانند در حالی که اطلاعات آنها درباره ترامپ تقریبا کامل است. بر این اساس، 28 درصد رای دهندگان معتقدند به اطلاعات بیشتری درباره هریس احتیاج دارند، در حالی که تنها 9 درصد چنین عقیده ای درباره ترامپ دارند.

از دیگر نتایج این نظرسنجی می توان گفت مناظره روز سه شنبه بین این دو نامزد انتخاباتی می تواند بسیار حیاتی و مهم باشد. هریس در این مناظره فرصت کافی برای بیان جزئیات سیاست های درنظرگرفته شده خود دارد.

در همین حال، منابع کمپین هریس اعلام کردند نامزد دموکرات ها تلاش می کند تا از آلوده شدن به تعاملات شخصی دوری کند در حالی که سعی می کند ترامپ را به نوعی اظهار نظرات توهین آمیز بکشاند.

با این حال یک کارشناس مناظره در دانشگاه میشیگان اظهار کرد ترامپ در این مناظره نباید دستکم گرفته شود. ترامپ ثابت کرده که مناظره کننده ماهری است. او می تواند مخالفان باتجربه خود را با اظهارات تند و زننده و غیرقابل پیش بینی منحرف کرده و از سابقه خود به عنوان یک ستاره تلویزیونی برای هدایت دوربین ها استفاده کند.

قرار است نخستین مناظره این دو نامزد انتخاباتی امروز سه شنبه 10 سپتامبر به میزبانی شبکه ای بی سی در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا برگزار شود. البته این نخستین مناظره برای هریس است. ترامپ مناظره قبلی را در تاریخ 27 ژوئن با جو بایدن برگزار کرده بود. پس از آن مناظره بایدن از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد.

کامالا هریس اعلام کرد آماده است تا در مناظره با دونالد ترامپ روبرو شود.

این در حالی است که نتایج تازه ترین نظرسنجی ها که توسط نیویورک تایمز و کالج سیه نا انجام شده، نشان می دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان، در هفته های پایانی منتهی به انتخابات 5 نوامبر، در رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

براساس این نظرسنجی ترامپ با 48 درصد در مقابل هریس با 47 درصد تنها با یک درصد اختلاف پیشتاز است. نتیجه ای که می تواند به معنای پیروزی هر یک از نامزدهای انتخاباتی باشد. اما این اختلاف در محدوده خطای نظرسنجی قرار دارد.

نتایج یک نظرسنجی دیگری که توسط شبکه سی بی اس و موسسه یوگاو انجام شده، حاکی از آن است که رقابت بین دونالد ترامپ و کامالا هریس در سه ایالت چرخشی و رقابتی میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین در آستانه مناظره نامزدها، بسیار تنگاتنگ و شانه به شانه است.

براساس نتایج این نظرسنجی، هریس با 51 درصد در مقابل ترامپ با 49 درصد در ایالت ویسکانسین و با 50 درصد در مقابل 49 درصد در ایالت میشیگان پیشتاز است. در پنسیلوانیا نیز میزان حمایت از هریس و ترامپ در رقم 50 درصد برابر است. اما تمام این نتایج در محدوده خطای نظرسنجی قرار دارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر(15 آبان) برگزار می شود. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ