پشت پرده جنگ مالکان چلسی؛ زور اقبالی به بولی می‌رسد؟

اقتصاد ایران: بروز اختلاف میان دو مالک مشترک باشگاه چلسی ممکن است به خروج یکی از آنها از استمفوردبریج منجر شود.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه سان؛ باشگاه چلسی از روزی که مالکیتش به صورت اجباری از رومن آبراموویچ سلب و به کنسرسیومی به رهبری بهداد اقبالی و تاد بولی سپرده شد، روز خوش ندیده و نه تنها داعیه قهرمانی نداشته، بلکه جزو تیم‌های کسب کننده سهمیه رقابت‌های اروپایی نیز نبوده است. اکنون به نظر می‌رسد که بحران مدیریتی نیز به مشکلات فنی تیم اضافه شده؛ چرا که نبردی 4 میلیون پوندی میان دو مالک مشترک باشگاه در گرفته که در آن هر یک از این دو نفر، قصد خرید سهام دیگری و از گود خارج کردنش را دارند. رابطه کاری اقبالی و بولی به حدی خراب شده دیگر آنها نمی‌توانند با یکدیگر همکاری کنند.

در یک سوی این نزاع بهداد اقبالی ایرانی‌الاصل و شرکای او در شرکت «کپیتال کلیرلیک» هستند که 61.5 درصد از سهام باشگاه متعلق به آنهاست و در واقع سهامدار اصلی محسوب می‌شوند و در سوی دیگر تاد بولی و متحدانش که دارنده 38.5 درصد از سهام باشگاه هستند. با این حال مسئولیت تصمیم‌گیری‌های کلان از جمله خرید بازیکن با بولی است و این همان چیزی است که باعث بروز تنش میان او و سایر سهامداران شده است.

چلسی در پنجره تابستانی سال جاری 11 بازیکن خریده و تمام آنها با موافقت بولی و تأیید وی صورت گرفته است. همچنین این بولی بود که دستور اخراج مائوریسیو پوچتینو در فصل گذشته و مجوز استخدام انزو مارسکا را به عنوان سرمربی جدید صادر کرد. برخی از این تصمیمات اما برخلاف نظر اقبالی اتخاذ شده است به خصوص در مورد هزینه‌هایی که پرمشغله‌ترین باشگاه جهان در بازار نقل و انتقالات داشت و برایش منشأ مشکلات فراوان شد.

بولی و اقبالی از زمان خرید چلسی در ماه می سال 2022، بیش از 1.2 میلیارد پوند برای خرید بازیکن جدید هزینه کرده‌اند. در این مدت نام‌های بزرگی از رختکن تیم خارج شده‌اند، بازیکنانی نظیر رحیم استرلینگی که 47.5 میلیون پوند برای خریدش از من‌سیتی پرداخت شد، هفته‌ای 325 هزار پوند حقوق گرفت و ماه گذشته هم به صورت قرضی به آرسنال پیوست. اقبالی ظاهراً قصد ندارد سهامش را به بولی بفروشد و بالعکس قصد دارد از قدرت خود به عنوان سهامدار اصلی برای به دست آوردن کنترل کامل بر باشگاه استفاده کند که این کار تنها با خرید سهام بولی حاصل می‌شود. بولی اما قصد ندارد این کشمکش به یک جنگ داخلی تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ