میانگین زمان رسیدن اورژانس در اصفهان به ۱۰ دقیقه کاهش یافته است

اقتصاد ایران: محسن زمانی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اعلام کرد که میانگین زمان رسیدن اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه در استان اصفهان به ۱۰ دقیقه کاهش یافته است. این زمان نسبت به گذشته دو دقیقه کاهش داشته، هرچند در برخی مواقع مشکلات خودرویی و جاده‌ای ممکن است باعث تأخیر در رسیدن به محل حادثه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، زمانی در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس ۱۱۵ زواره، افزود: یکی از چالش‌های اصلی اورژانس در شهرستان اردستان کمبود نیروی انسانی است که منجر به نیمه تعطیل شدن تعدادی از پایگاه‌های جاده‌ای شده است. همچنین، فرسودگی ناوگان آمبولانس از دیگر مشکلات این شهرستان است. وی امیدوار است با جلب مشارکت بیشتر خیران، بازسازی آمبولانس‌های فرسوده انجام شود و رضایتمندی از خدمات فوریت‌های پزشکی افزایش یابد.

وی همچنین اظهار کرد که یک دستگاه موتورلانس به اورژانس مرکز شهرستان اختصاص داده می‌شود و تلاش می‌شود کمبود نیروی انسانی در شهرستان تقویت شود تا پایگاه‌های جاده‌ای روستای شهراب و نیسان فعال‌تر باقی بمانند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان ادامه داد که در حال حاضر بیش از ۶۰۰ دستگاه آمبولانس در استان اصفهان وجود دارد، اما فقط ۳۰۰ دستگاه آن در اختیار اورژانس ۱۱۵ است. وی بر ضرورت مدیریت واحد برای مابقی آمبولانس‌ها تأکید کرد.

زمانی گفت که اورژانس استان اصفهان به لحاظ زمان رسیدگی به مصدومان حادثه، ۸۳ درصد کیفیت بهتری پیدا کرده است و مابقی کسری به مشکلاتی مانند فرسودگی ناوگان مربوط می‌شود. او همچنین اشاره کرد که بیش از ۴۱ درصد از درخواست‌های مردم از اورژانس اصفهان اورژانسی نیست و بیشتر درخواست‌ها برای خدمات غیر اورژانسی است. به گفته وی، فرهنگ امدادخواهی در بین مردم باید تقویت شود.

وی افزود که سرانه پایگاه‌های اورژانس اصفهان به تناسب جمعیت بالاتر از حد نرمال است، اما برای پاسخگویی بهتر به انتظارات مردم، نیاز به افتتاح حداقل ۳۰ تا ۴۰ پایگاه جدید در سطح استان وجود دارد.

زمانی با اشاره به مشکلات موجود در ناوگان آمبولانس، گفت: اگر بتوانیم در یک سال آینده حداقل ۴۰ درصد ناوگان اورژانس را تغییر دهیم، مشکلات مردم به طور قابل توجهی برطرف خواهد شد. او همچنین خاطرنشان کرد که تماس‌های اورژانس بستگی به فصل‌های سال دارد و در حال حاضر بیشترین تماس‌ها مربوط به تصادفات جاده‌ای است.

وی در پایان، یکی از مشکلات دیگر اورژانس پیش بیمارستانی را مزاحمت‌های تلفنی عنوان کرد و افزود که این مشکل در اصفهان نسبت به سایر مناطق کشور کمتر است، اما با پیگیری، برخوردهای لازم انجام شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ