هشدار درباره گرسنگی ۲.۲ میلیون نفر در نوار غزه

اقتصاد ایران: برنامه جهانی غذا، درباره گرسنگی مردم غزه هشدار داد و تاکید کرد که بیش از ۹۰ درصد این مردم نیاز به کمک غذایی دارند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه و محاصره سنگین رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، هشدارهای بین‌المللی درباره بحران قحطی و گرسنگی در این باریکه همچنان ادامه دارد.

در همین زمینه، برنامه جهانی غذا در گزارشی اعلام کرد که 2.2 میلیون نفر از حدود 2.3 میلیون نفر در نوار غزه بعد از گذشت بیش از 11 ماه جنگ، همچنان به حمایت‌های غذایی و معیشتی نیاز دارند. این درحالی است که برای نزدیک به یک سال، جنگ علیه فلسطینیان در نوار غزه ادامه دارد؛ جنگی که معادل نسل کشی 2.3 میلیون نفر در این منطقه است.

برنامه جهانی غذا که بزرگترین سازمان بشردوستانه در جهان به شمار می‌رود و هدفش را مبارزه با گرسنگی اعلام کرده است، تاکید کرد که ما متعهد به رساندن کمک‌ها به نیازمندان در نوار غزه هستیم، اما دستورات تخلیه ارتش اسرائیل در مناطق مختلف غزه، تلاش‌های ما را مختل می‌کند و این در حالی است که نیازهای غذایی در غزه همچنان در حال افزایش است.

این سازمان بشردوستانه افزود: ما به یک آتش بس طولانی مدت که منجر به صلح دائمی می‌شود نیاز داریم تا بتوانیم در غزه ماموریتمان را انجام دهیم.

«کوریان فلایشر» مدیر منطقه‌ای سازمان برنامه جهانی غذا در خاورمیانه و شمال آفریقا، وضعیت نوار غزه را وحشتناک و بدتر از فاجعه توصیف کرد و گفت: طبق گزارشی که آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) منتشر کرده، 86 درصد از مناطق نوار غزه دستور تخلیه از ارتش اسرائیل دریافت کرده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که 2 میلیون نفر تنها در 14 درصد مساحت نوار غزه جمع شده‌اند و مورد هدف قرار دادن آسیب پذیرترین گروه‌ها در این منطقه، کار تیم‌های امدادی را بسیار سخت‌تر می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است که به خاطر دستورات ارتش اسرائیل برای تخلیه مناطق مختلف نوار غزه، 21 مرکز توزیع کمک‌های غذایی وابسته به برنامه جهانی غذا طی دو هفته گذشته بسته شده است.

از طرف دیگر کارشناسان سازمان ملل با اشاره به بررسی وضعیت ناامنی غذایی در نوار غزه اعلام کردند: ساکنان این باریکه به‌شدت از ناامنی غذایی رنج می‌برند و با یک خطر واقعی روبه‌رو هستند. این در حالی است که امکان ورود کمک‌های بشردوستانه به‌شکل مؤثر به غزه وجود ندارد.

مرگ بر اثر گرسنگی تنها یک نمونه از ظلم وحشتناکی است که اشغالگران به کودکان غزه تحمیل کرده‌اند. آژانس آنروا در گزارشی درباره آسیب‌های روحی و روانی شدیدی که در نتیجه تجاوزات مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه به کودکان فلسطینی در این منطقه وارد شده است هشدار داده اعلام کرد که کودکان غزه از سطوح ویرانگر و بالایی از اضطراب رنج می‌برند.

همچنین آنروا گزارش داد که 90 درصد از مردم نوار غزه به‌طور کامل برای تأمین منابع غذایی خود به ورود کمک‌ها نیاز دارند، در این میان وضعیت کودکان بسیار بد است و آنها از کم‌آبی و سوءتغذیه شدید رنج می‌برند.

«ویکتور آگوایو» مدیر بخش تغذیه در یونیسف اعلام کرد که بیش از 50 هزار کودک در نوار غزه از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و نیاز به درمان فوری دارند. ما در معرض انفجار قریب‌الوقوع یک بحران انسانی بزرگ و افزایش بی‌رویه مرگ و میر کودکان بر اثر گرسنگی در غزه قرار داریم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ