سارا دلدار هیچ آسیبی در زندان ندیده است/ فوت بر اثر بیماری کبدی

اقتصاد ایران: قوه قضاییه اعلام کرد: سارا دلدار در طول دوران محکومیت حتی یک بار به بهداری مستقر در زندان مراجعه نکرده بود، وی متأسفانه به دلیل مشکلات کبدی و ۸ ماه بعد از آزادی از زندان از دنیا رفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قوه قضائیه، رسانه‌های معاند طی روزهای اخیر با ایجاد خط خبری گسترده در مورد فردی به نام سارا دلدار سعی خود را برای ورود وی به فهرست بلند بالای کشته‌سازی‌ها به کار بسته‌اند. در این تلاش گسترده که با امکانات رسانه‌ای در حال انجام است ادعا شده خانم دلدار در جریان آشوب‌های سال ۱۴۰۱ مورد اصابت ساچمه قرار گرفته و اخیراً در نتیجه عفونت‌های ناشی از جراحت ساچمه فوت کرده است.

استفاده از سیاست کشته‌سازی در میان معاندان روش‌های متفاوتی دارد که یکی از این شیوه‌ها شناسایی افرادی است که سابقه محکومیت قضائی، حضور در زندان یا بازداشتگاه و حتی بازداشت برای مدت محدودی داشته‌اند.

این افراد همواره سوژه خوبی برای پیشبرد اهداف معاندان بوده‌اند مخصوصاً اگر فرد بعد از مدتی از اتمام محکومیت یا بازداشت بنا به هر دلیل پزشکی فوت کند یا دچار بیماری و مشکلی شود.

این روش اخیراً نیز در مورد فردی به نام سارا دلدار که برای مدتی در زندان لاکان رشت دوران محکومیت خود را گذرانده اتفاق افتاده است.

مرحومه دلدار در مرداد سال ۱۴۰۲ و حدود یک سال بعد از اتفاقات سال ۱۴۰۱، برای گذران دوران مجازات خود وارد زندان لاکان رشت می‌شود و اتفاقاً پس از مدتی با استفاده از ارفاقات قانونی از زندان آزاد می‌شود.

بررسی‌های خبرگزاری میزان نشان می‌دهد، وقتی خانم دلدار برای گذران دوران محکومیت خود به زندان لاکان رشت معرفی می‌شود. مطابق پروتکل همیشگی سازمان زندان‌ها برای ورود به زندان مورد معاینه دقیق بدنی قرار گرفته و برای او در بدو ورود پرونده پزشکی تشکیل شده است.

طبق صورتجلسه موجود در اداره کل زندان‌های استان گیلان خانم دلدار هنگام ورود به زندان لاکان رشت هیچ‌گونه آسیب بدنی، جراحت و یا جای زخم‌های ساچمه روی بدن نداشته است و این مهم در صورتجلسه رسمی ثبت و ضبط شده است.

همچنین در هنگام ورود مرحومه دلدار به زندان لاکان رشت وی به هیچ سابقه بیماری و یا مصرف دارویی اشاره نمی‌کند.

دلدار در طول ۵ ماه حضور در زندان حتی یک بار هم به بهداری مراجعه نکرده بوده است

مرحومه دلدار در تمام مدت حضور ۵ ماهه خود در زندان لاکان هم هیچ‌گونه مراجعه به بهداری و یا اعزام پزشکی به خارج از زندان نداشته است و در پرونده پزشکی وی هیچ موردی از نیاز او به رسیدگی پزشکی، چه بنا به درخواست خودش یا با نظر پزشک مقیم زندان ثبت نشده است

پس از اینکه دلدار شامل ارفاقات قانونی شده و موعد آزادی او فرا می‌رسد، اداره کل سازمان زندان‌های استان باز هم برای آزادی او از زندان صورتجلسه‌ای را تنظیم و ثبت می‌کند که در آن عنوان شده خانم دلدار بدون هیچ مشکل جسمانی و پزشکی زندان را ترک کرده است.

بررسی جزئیات ثبت شده در زمان ورود، حضور و آزادی مرحومه دلدار از زندان لاکان رشت در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد او در سلامت کامل جسمی به زندان وارد و از آن خارج شده است.

اما طی روزهای اخیر ضد انقلاب و معاندان در رسانه‌های خود مدعی شده‌اند خانم دلدار در نتیجه عفونت زخم‌های ناشی از اصابت ساچمه در آشوب‌های سال ۱۴۰۱ جان خود را از دست داده است!

نتیجه پیگیری‌های دقیق از مراجع مختلف، اما نشان می‌دهد مرحومه دلدار طی ماه‌های اخیر دچار بیماری کبدی شده بوده و در استان‌های رشت و تهران درمان خود را انجام می‌داده است.

یکی از نزدیکان مرحومه دلدار عنوان کرده وی در مدت اخیر دچار بیماری کبدی شده و حتی پزشکان به وی پیشنهاد اعزام به شیراز و پیگیری درمان در این شهر را داده بودند که با پیشرفت بیماری متأسفانه او فرصت حضور در شیراز برای ادامه روند درمان را پیدا نکرد.

بررسی پرونده مرحومه سارا دلدار حاکی از آن است یک بار دیگر برنامه‌ریزی کشته‌سازی معاندان برای ایجاد فضای ملتهب در جامعه با شکست مواجه شد تا این جریان باز هم مجبور باشد برای سوژه بعدی خود وقت گذاشته و نفر دیگری را برای ایجاد جو خبری جست‌وجو کند.

خانم دلدار و کشته‌سازی از او اولین مورد نبوده و قطعاً آخرین مورد هم نخواهد بود، اما اعتبار و کارکرد این پروژه تمام شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ