اعتراض تند دولت غزه به شبکه‌های «العربیه» و «الحدث»

اقتصاد ایران: دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه پیام اعتراضی شدیدی برای شبکه‌های العربیه و الحدث سعودی به خاطر پوشش رسانه‌ای غیرحرفه‌ای اخبار جنگ غزه و تبلیغ روایت دروغین صهیونیست‌ها، فرستاد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که برخی از رسانه‌های عربی در منطقه و خارج از آن از ابتدای آغاز جنگ غزه به شکل مغرضانه، اخبار و گزارش‌های مربوط به این جنگ را در راستای روایات دروغین صهیونیست‌ها منتشر می‌کنند و حقیقت را به مخاطبان نمی‌گویند، روز گذشته دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه، اعلام کرد که به دلیل پوشش رسانه‌ای مغرضانه از روایت‌های رژیم اشغالگر در جنگ غزه توسط شبکه‌های سعودی العربیه و الحدث، این دفتر پیام نارضایتی خود را برای شبکه‌های مذکور فرستاده است و از این شبکه‌ها خواسته تا از مردم فلسطین عذرخواهی کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه، با صدور بیانیه‌ای در این زمینه تاکید کرد: پیام نارضایتی شدید خود را از پوشش رسانه‌ای غیر واقعی شبکه‌های العربیه و الحدث درباره جنگ نسل کشی در نوار غزه، به این دو شبکه ارسال و نارضایتی عمیق خود را از این نوع پوشش اخبار ابراز کردیم.

این نهاد دولتی در نوار غزه با ابراز نارضایتی از نحوه ویرایش و ارائه اخبار و حرکات بدنی مجریان زن و مرد شبکه‌های العربیه و الحدث تصریح کرد: پوشش رسانه‌ای این شبکه‌ها اصلاً واقعی و سالم نیست و علاوه بر اینکه مواضع یک رسانه عربی که باید حامی مظلومیت ملت فلسطین باشد را نشان نمی‌دهد، بلکه حتی بیانگر مواضع یک رسانه مستقل هم نیست و در چارچوب حمایت از روایت صهیونیست‌ها قرار دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در بسیاری از موارد شاهد اظهار رضایت و خوشحالی شبکه‌های العربیه و الحدث از حوادث رخ داده علیه فلسطینیان هستیم؛ مسئله‌ای که نمی‌توان آن را از جانب رسانه‌ای که لباس عربی به تن کرده است پذیرفت.

این نهاد دولتی در نوار غزه خواستار ارزیابی مجدد سیاست‌های نگارش خبر و پوشش رسانه‌ای جنگ غزه توسط شبکه‌های مذکور سعودی شده و تاکید کرد: این شبکه‌ها اگر نمی‌توانند مدافع حق فلسطینی‌ها باشند، حداقل روایت صهیونیست‌ها و ارتش رژیم اشغالگر را به این شکل زشت و ناپسند نپذیرند و به مخاطبان ارائه ندهند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در ادامه به امت عربی و اسلامی نسبت به سیاست‌های شبکه‌های العربیه و الحدث هشدار داد و تاکید کرد: این شبکه‌ها همچنان به شیوه خام و عجیب به دنبال سیاست‌های تحریریه‌ای هستند که اصلاً بیانگر عربگرایی و حرفه‌ای بودن نیست؛ زیرا اخبار دروغین و روایت‌های ساختگی منتشر می‌کنند که توسط ارتش بزدل صهیونیستی تبلیغ می‌شود. متاسفانه این دو شبکه عربی به ترویج دروغ‌ها و شایعات صهیونیست‌ها در میان ملت‌های عربی و اسلامی کمک می‌کنند.

شبکه العربیه پیش از این هم به دلیل تبلیغ روایت اشغالگران در جنگ غزه و مواضعی که ضد مقاومت فلسطین و ملت آن اتخاذ کرده بود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

این شبکه‌های سعودی از ابتدای جنگ غزه تاکنون در چندین نوبت روایت اشغالگران را تبلیغ کرده و فلسطینی‌ها را مسئول این جنگ دانسته‌اند. مجریان شبکه العربیه بارها مقاومت فلسطین را مسئول کشتارهای صهیونیست‌ها در غزه دانسته و تاکید کرده‌اند که باید هدف اسرائیل در حذف حماس در غزه محقق شود.

پیش از این روزنامه عبری هاآرتص در گزارشی با اشاره به پوشش خبری شبکه العربیه از جنگ غزه که در راستای منافع اسرائیل است، اعلام کرد که این رسانه عربی در قالب یک رسانه اسرائیلی عمل می‌کند و مواضع دیگر رسانه‌های عربی علیه اسرائیل را ندارد. بارزترین مورد در این زمینه میزبانی این شبکه از دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل است که مخاطبان عرب از آن غافل شدند.

این رسانه عبری افزود: همچنین پوشش رسانه‌ای شبکه العربیه از جنگ غزه به گونه‌ای است که تاکید بر شکست حماس و پیروزی ارتش اسرائیل دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ