روزانه ۸۰۰ تماس با اورژانس اصفهان گرفته می‌شود

اقتصاد ایران: اردستان-رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: روزانه بین ۸۰۰ تا یک‌هزار تماس با اورژانس در استان اصفهان صورت می‌گیرد که ۷۰ درصد این تماس‌ها منجر به اعزام آمبولانس می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زمانی ظهر سه‌شنبه در بازدید از پایگاه‌های اورژانس اردستان، اظهار کرد: در شهرستان اردستان بازدیدی از مراکز اورژانس انجام شد و هفت پایگاه این شهرستان فعال است، مسائل نیروی انسانی، زیرساختی و ناوگان اورژانس مورد بررسی قرار گرفت که در این حوزه مشکلی وجود نداشت.

وی افزود: تعداد آمبولانس‌ها متناسب با پایگاه‌های اورژانس بوده و آمبولانس رزرو نیز موجود است که در این خصوص نیز دغدغه‌ای وجود ندارد.

رئیس اورژانس استان اصفهان خاطرنشان کرد: آنچه که اورژانس به‌صورت زیرساخت دارد هنوز در حدی که شایسته مردم باشد نیست و کاستی‌هایی وجود دارد، در نیسیان و شهراب پایگاه اورژانس به‌صورت فصلی فعال است که در خصوص کمبود نیرو قرار شد با دانشگاه علوم پزشکی صحبت شود.

زمانی با بیان اینکه پد هوایی اورژانس در زواره فعال و آماده خدمت‌رسانی است، تصریح کرد: درخواست یک موتورولانس برای مجموعه اورژانس شهرستان از سوی شبکه بهداشت داده شده که با این درخواست موافقت و مجوز آن نیز صادر شده و در اولین فرصت در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در استان اصفهان ۱۶۳ پایگاه اورژانس فعال شبانه‌روزی وجود دارد، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس داریم که در تمام نقاط استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و دوازده موتورولانس شهری وجود دارد.

رئیس اورژانس اصفهان تاکید کرد: بالاترین معضل در استان اصفهان بیشتر مربوط به آمبولانس‌ها است که از نظر فرسودگی و از کار افتادگی با مشکل مواجه می‌شوند و پیگیری می‌شود که در طول مدت شش ماه تا یک سال ناوگان اورژانس تازه و جوان‌تر شده و آمبولانس‌های نو وارد عرصه شوند.

زمانی خاطرنشان کرد: روزانه بین ۸۰۰ تا یک‌هزار تماس با اورژانس در استان اصفهان صورت می‌گیرد که در ایام پیک سال ممکن است این آمار به سه‌هزار تماس در طول یک روز برسد و حدود ۷۰ درصد این تماس‌ها منجر به اعزام آمبولانس می‌شود.

وی تصریح کرد: لازم است مردم با نوع امدادخواهی از اورژانس آشنا شوند، بیماری‌های خاص نظیر خون‌ریزی مغزی، سکته‌ها، تصادفات، بیماری‌های قلبی و مواردی اورژانس بیشتر در اولویت است چرا که برای موارد اورژانس یک زمان طلایی وحود دارد که آمبولانس باید برسد.

رئیس اورژانس اصفهان در مورد کمبود نیروی انسانی، گفت: یکی از دلایل این است که از یک نیرو بیش از یک نوبت نمی‌شود استفاده کرد و به همین دلیل کسری ایجاد می‌شود در مجموع استان اصفهان بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ نیروی نفر ساعت کار کمبود وجود دارد.

زمانی ادامه داد: در این راستا موضوع با دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح شده و مساعدت‌هایی گرفته شد.

وی با بیان اینکه در اردستان ۱۱ آمبولانس موجود بود که ۷ آمبولانس باید به صورت فعال باشد، یادآور شد: استاندارد این است که به ازای هر سه یا چهار آمبولانس، یک آمبولانس رزرو موجود باشد که این استاندارد در شهرستان اردستان رعایت شده است‌

رئیس اورژانس استان اصفهان با اشاره به فرسودگی آمبولانس‌ها بیان کرد: قول کشوری گرفته شده که تعویض آمبولانس انجام شود و در این راستا هرگاه آمبولانس‌ها در اختیار استان قرار گرفت به شهرستان‌ها نیز ارسال می‌شود.

زمانی اضافه کرد: هر فردی در هر نقطه‌ای از استان وقتی با اورژانس تماس می‌گیرد تمام منابع استانی در خدمت فرد بوده و درصورتی که کمبودی باشد از شهرستان‌های همجوار استفاده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ