عهدواره شهدای کانون‌های مساجد برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: اهواز - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، از برگزاری نخستین عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان «ستارگان مسجد» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم سمیری پیش از ظهر امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای از برگزاری نخستین عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان «ستارگان مسجد» خبر داد و اظهار کرد: این عهدواره به منظور گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۷۰ شهید کانون‌های مساجد در سطح کشور برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه این عهدواره در دو بخش انفرادی و گروهی برگزار می‌شود، اضافه کرد: بخش گروهی این عهدواره شامل فیلم (مستند، نماهنگ، پویانمایی)، هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی) و سرود (استفاده از شعر با مضمون ایثار و شهادت) است.

وی افزود: بخش انفرادی در سه حوزه ادبی شامل داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی با محوریت زندگینامه شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شعر نو (سپید، نیمایی)، شعر کلاسیک (غزل، مثنوی، رباعی، دوبیتی، قصیده)، هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث)، نقاشی (نقاشی خط، نقاشی دیجیتال)، گرافیک (طراحی پوستر، تصویرسازی) و بخش چندرسانه‌ای شامل تولید تیزر، کلیپ، پادکست، موشن گرافی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سمیری، معرفت‌افزایی و شناخت بیشتر نسبت به شخصیت و ویژگی شهدا، زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا، نقش و جایگاه بانوان در پیدایش نسل شهادت‌طلب، ثبت و ضبط خاطرات و هم رزمان شهدا، تکریم و قدردانی از صبر و گذشت خانواده شهدا، شناخت و انتشار خصوصیات منحصر به فرد شهدا در زندگی را از جمله موضوعات و محورهای عهدواره دانست.

وی هدف از برگزاری این عهدواره را شناسایی و معرفی شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به نسل جوان همزمان با گام دوم انقلاب اعم از شهدای سلامت، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، شهدای خدمت و…، ترویج آرمان شهادت در قالب‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای، تاکید بر فرآیند خلق و انتشار آثار فرهنگی و هنری با موضوع ایثار و شهادت، تقویت روحیه شهادت‌طلبی در جامعه به خصوص در میان هنرمندان و نسل جدید، تاکید بر نقش مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در افزایش بصیرت‌افزایی در نسل جدید عنوان کرد.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خوزستان، با اشاره به شرایط عمومی داوری آثار این عهدواره تصریح کرد: در تولید و انتشار آثار لازم است که موضوع و محورهای عهدواره در هر بخش مورد نظر گرفته شود و دبیرخانه عهدواره بنابر صلاحدید خود مجاز به استفاده و انتشار همه آثار در قالب تبلیغی، آثار صوتی، تصویری، کتاب، تولید محتوا خواهد بود.

وی اظهار کرد: در هر بخش بنا به تشخیص داوران به نفرات و یا گروه‌های برگزیده لوح و تندیس یادواره و جوایز نقدی اهدا خواهد شد و رعایت شئون اسلامی و پوشش مناسب در اجرای بخش‌های گروهی الزامی است.

حجت‌الاسلام سمیری، مهلت ارسال آثار به عهدواره شهدای کانونی را تا ۱۵ آذر ماه اعلام کرد و یاد آور شد: داوری آثار ۳۰ آذر ماه انجام می‌شود و اختتامیه و تکریم از خانواده شهدا و تقدیر از نفرات برتر عهدواره نیز دی ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه عهدواره به آدرس https://bachehayemasjed.ir/setareganemasjed مراجعه و در این رویداد ملی شرکت کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ