تلاش برای کاهش ترافیک در روزهای نخست آغاز مدارس خوزستان

اقتصاد ایران: اهواز - معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت:در تلاش هستیم تا هفته‌های آغازین سال تحصیلی به لحاظ ترافیکی روان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی پیش از ظهر امروز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای ترافیک خوزستان اظهار کرد: امروز شورای ترافیک با ۲ دستور کار برگزار شد؛ بازگشایی مدارس یکی از موضوعات بود که مساله سرویس مدارس بسیار مورد بحث قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: شهرداری‌ها موظف هستند بر اساس سامانه تعریف شده و دستورالعمل دولت، نسبت به ساماندهی دانش آموزان اقدام کنند. این موضوع فرصت خوبی برای کاهش ترافیک و به لحاظ اجتماعی است زیرا خانواده‌ها زمانی که فرزندانشان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند آرامش بهتری دارند.

وی با بیان اینکه نسبت به زیباسازی محیط پیرامون مدارس به شهرداری‌ها تاکید شد، افزود: اصلاح معابر، آشکارسازی و.. از جمله آنها هستند تا حوادث نداشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اعلام اینکه در تلاش هستیم تا هفته‌های آغازین سال تحصیلی به لحاظ ترافیکی روان باشد، عنوان کرد: توصیه و تاکید کرده‌ایم که ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری‌ها هفته اول به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد تا این مساله خود فرهنگی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باشد.

خانچی دستور جلسه دیگر را بررسی آمار تصادفات پنج ماه ابتدای سال خواند و گفت: در بازه زمانی مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد در بخش فوتی کاهش داشته‌ایم اما حتی یک فوتی هم برای ما مهم است لذا باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: البته اینکه مردم همکاری داشته باشند هم مهم است زیرا بخش عمده تصادفات راکبین موتورسوار هستند که کلاه ایمنی ندارند، از مردم خواهش داریم به علائم توجه داشته و حتماً از کلاه استفاده کنند.

به گفته معاون عمرانی استاندار خوزستان، در برخی شهرستان‌ها از جمله حمیدیه، خرمشهر و کارون روند تصادفات افزایشی بوده که تذکرات لازم داده شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ