شهروندان آمریکا، قربانی گلوله‌های آمریکایی ارتش اسرائیل

اقتصاد ایران: روز جمعه ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) سربازان ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک مستقیم گلوله جنگی به سمت «عایشه نور ازگی ایگی» (Aysenur Ezgi Eygi) شهروند دو تابعیتی آمریکایی ترکیه‌ای، در کرانۀ باختری، وی را به شهادت رساندند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روز جمعه 6 سپتامبر 2024 (16 شهریور 1403) سربازان ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک مستقیم گلوله جنگی به سمت «عایشه نور ازگی ایگی» (Aysenur Ezgi Eygi) شهروند دو تابعیتی آمریکایی ترکیه‌ای، در کرانۀ باختری، وی را به شهادت رساندند.

او در حالی که در اعتراض به گسترش شهرک‌سازی در کرانۀ باختری در تظاهرات شرکت کرده بود، از ناحیه سر، هدف قرار گرفت و در دم جان باخت. این زن 26 ساله، اهل سیاتل آمریکا بود و به تازگی از دانشگاه «واشنگتن» فارغ التحصیل شده بود. آنگونه که شبکه «یورو نیوز» نقل کرده، وی عضو جنبش همبستگی جهانی (ISM) بود و برای شرکت در تظاهرات هفتگی علیه گسترش شهرک‌سازی در روستای بیتا، در جنوب نابلس، حضور داشت که مورد اصابت قرار گرفت.

 

فرار دوباره رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی، پس از کشتن، «عایشه نور» مدعی شد، سربازانش به سمت یک مرد- که یکی از تهییج کنندگان اصلی تظاهرات‌کنندگان بوده، آتش گشوده اند. بی بی سی در این زمینه اعلام کرد یک فعال صهیونیست، به نام «جاناتان پولاک»- که در این تظاهرات حضور داشت- به بی بی سی اعلام کرده است که درگیری‌هایی وجود داشت اما نظامیان اسرائیلی تحت هیچ تهدیدی نبوده‌اند و در محلی که «عایشه نور» حضور داشت، هیچ سنگی به سمت سربازان پرتاب نشد.

فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کرانه باختری , کشور آمریکا ,

خانواده این زن جوان آمریکایی- ترک تبار با استناد به یک ویدئو- که در آن آشکارا یک تک تیرانداز ارتش صهیونیستی به سمت «عایشه نور» شلیک می‌کند- گفتند: او در حال دفاع مسالمت آمیز از عدالت بود که کشته شد. خانواده «عایشه نور» از مقامات آمریکایی خواستار تحقیقات مستقل در این خصوص شدند.

این جنایت ارتش رژیم صهیونیستی تنها یکی از مجموعه جنایت‌های این رژیم در قبال شهروندان ایالات متحده است که حالا با گلوله‌های اهدایی آمریکا به رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. جنایت‌هایی که فهرستی بلند بالا از قربانیان آن را می‌توان ترتیب داد. ما در این یادداشت تنها به نمونه‌های اخیر آن اشاره می‌کنیم.

 

یاکوب فلیکینگر (Jacob Flickinger)

مرد 33 ساله ای که تابعیت آمریکایی- کانادایی داشت. او عضو سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» بود که در اول آوریل 2024 با شلیک مستقیم موشک از یک پهپاد ارتش صهیونیستی به همراه 6 نفر دیگر از همکارانش در نوار غزه هدف قرار گرفته، کشته شد. صهیونیست‌ها بعد از این جنایت اعلام کردند، این حمله اشتباه انجام شده است. اما به رغم تمام پیگیری‌هایی که اعضای سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» و خانواده او انجام دادند، هیچ نتیجه‌ای به دست نیامد و «یاکوب فلیکینگر» با موشک‌هایی که ارتش آمریکا به صهیونیست‌ها داده بود، کشته شد.

فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کرانه باختری , کشور آمریکا ,

توفیق عبدالجبار (Tawfigh Abdljabbar)

توفیق عبدالجبار، نوجوان 17 سالۀ فلسطینی- آمریکایی متولد لوئیزیانا بود. اواسط ژانویه 2024، او به همراه دوست 16 ساله‌اش- که او نیز شهروند ایالات متحده بود- با اتومبیل در جاده در حال حرکت بود که در کمین یک شهرک‌نشین گرفتار می شود. ضارب یک نظامی بازنشسته بود که به همراه یک فرد غیر نظامی به سمت اتومبیل دو نوجوان شلیک می‌کنند. پدر توفیق می‌گوید 10 گلوله از 3 سلاح مختلف در صحنه کشف شد که 2 گلوله به پسرش و 2 گلوله دیگر به دوست فرزندش اصابت می‌کند.

فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کرانه باختری , کشور آمریکا ,

هیچ کس در این ماجرا بازداشت نشد و پلیس اعلام کرد مقتول، به سمت ضاربین سنگ پرتاب کرده‌اند. هیچ بازداشتی صورت نگرفت و خانواده مقتول در حالی که پاسخی از پلیس رژیم صهیونیستی دریافت نکردند، از این متعجب هستند که چرا دولت ایالات متحده در قبال این پرونده پیگیری حقوقی انجام نداده است.

 

محمد خدور (Mohamed Khdour)

محمد، نوجوان 17 ساله متولد فلوریدا بود. اوایل فوریه 2024، در حالی که محمد به همراه پسر عمویش برای تفریح به بیرون رفته بودند از سوی یک صهیونیست مسلح، هدف شلیک مستقیم قرار گرفت. شلیک به سر محمد خدور، موجب شد ساعاتی بعد در بیمارستانی در رام الله جان دهد. فیلم هایی که یک هفته بعد از کشته شدن «محمد» منتشر شد نشان می‌داد چند نفر پس از شلیک با عجله به سمت خودروی او می‌روند و جسد خون آلود و عریانش را از شیشه های شکسته بیرون می کشند.

فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کرانه باختری , کشور آمریکا ,

 سیاست سکوت آمریکا و سلاح های آمریکایی 

اسامی فوق تنها جرعه ای از دریای جنایات رژیم صهیونیستی است که از باب «مشت نمونۀ خروار» به آن اشاره شد تا یادآور شود که حالا شهروندان ایالات متحده با سلاح هایی که دولت متبوعشان به رژیم صهیونیستی هدیه داده است، کشته می‌شوند. پیش از این نیز طی دهه‌های متمادی این فرآیند ادامه داشته است. «راشل کوری» در 16 مارس 2003، فورکان دوغان در 31 می 2010 (در کشتی ماوی مرمره)، محمد ابوخضیر در جولای 2014، محمود شعلان در فوریه 2016، اسامه الزبدا در می 2021 و شیرین ابوعاقله در 11 می 2022، همگی به همین روش کشته شدند. این فهرست، بخشی از آمریکایی هایی است که با سلاح های آمریکایی هدیه داده شده به ارتش صهیونیستی به قتل رسیدند.

فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کرانه باختری , کشور آمریکا ,

 

اما نکته مهمتر این است که دولت ایالات متحده، هیچگاه در مورد این قتل‌ها، رژیم صهیونیستی را تحت پیگرد قرار نداد. مقامات واشنگتن همواره پس از قتل شهروندان این کشور به دست نظامیان صهیونیست، به ابراز تأسف بسنده کردند. آمریکایی‌ها، کار پیگیری پرونده را نیز همیشه به خود صهیونیست‌ها واگذار کرده‌اند و خانواده مقتولان، هیچ گاه پاسخی دریافت نکرده‌اند.

این به معنای آن است که ایالات متحده، تعهدی به شهروندان خود ندارد. بلکه ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی برای آنها مهمتر از جان شهروندانشان است. مسئله‌ای که با کشته شدن «عایشه نور» یک بار دیگر بر همگان آشکار و روشن شد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ