برگزاری ۱۲ برنامه شاخص همزمان با هفته وحدت در کردستان

اقتصاد ایران: سنندج_مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: همزمان با هفته وحدت ۱۲ برنامه شاخص از جمله همایش بزرگ وحدت نماد همدلی با حضور علمای اهل سنت و تشیع در کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا ایوب احمدپور ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک ماه مبارک ربیع و میلاد مسعود و بابرکت پیامبر مکرم اسلام و هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت از مهم‌ترین عوامل اقتدار امت اسلامی در جهان است.

وی با بیان اینکه هفته وحدت یک برنامه بلند مدت و میثاق اسلامی است نه یک حرکت سیاسی و یا حرکتی مقطعی و تاکتیکی، گفت: وحدت مسئله بسیار مهمی است اتحاد مسلمانان از نظر عقیدتی و سیاسی به نفع جهان اسلام است و هفته وحدت بستر ارزشمندی برای تقویت هرچه بیشتر پایه‌های وحدت خواهد بود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تاکید براینکه وحدت اسلامی پیش از اینکه یک پروژه سیاسی باشد، یک پروژه تمدن‌گرایانه است، تصریح کرد: وحدت عامل اقتدار و شوکت مسلمانان و مانعی در برابر توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان است.

به گفته احمدپور، ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان استراتژیک‌ترین مؤلفه از دیدگاه دشمنان ما برای مقابله با جهان اسلام است و در این خصوص در اتاق‌های فکر خود دائمان در حال برنامه‌ریزی‌های گسترده هستند.

وحدت از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

وی هوشیاری مسلمانان در برابر توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان را ضروری دانست و گفت: نام گذاری ۱۲ ربیع تا ۱۷ ربیع به عنوان هفته وحدت از سوی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی متضمن حکمت‌ها و نکاتی ظریف است که توجه و التفات به آن‌ها برکات مضاعفی را در بهره‌مندی از میلاد پیامبر اکرم (ص) نصیب مسلمانان و جهان اسلام می‌کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی با تدبیر و اندیشه بزرگ خود اختلاف در تاریخ ولادت پیامبر اکرم (ص) بین فرقین را تحت عنوان هفته وحدت نامگذاری فرمودند در حقیقت وحدت یکی از ارکان مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

ماموستا احمدپور وحدت را شرط لازم برای اثرگذاری جهانی دانست و گفت: وحدت یک مسئله مهم و انکار ناپذیر است همه مسلمانان جهان باید به اهمیت و ضرورت این مسئله واقف و در مسیر تحقق و تقویت وحدت جهان اسلام تلاش کنند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از کردستان به عنوان نماد وحدت و الگوی عشق و ارادت به پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت (ع) نام برد و گفت: مردم این استان با وجود تمام توطئه‌های دشمنان همواره متحد و برادرانه در کنار هم زندگی و در ایام مختلف سال به ویژه در ماه مبارک ربیع شاهد برگزاری مراسمات مولودی‌خوانی با حضور پرشور برادران و خواهران اهل سنت و تشیع در مساجد، خانقاها، حسینیه‌ها و غیره هستیم.

ماموستا احمدپور افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در راستای اهداف و سیاست‌های نظام و مجموعه دبیرخانه شورای برنامه ریزی در ایام هفته مبارک وحدت ۱۲ برنامه شاخص را در سطح استان برگزار می‌کند.

مردم محوری ویژگی‌های اصلی برنامه‌های هفته وحدت در کردستان

به گفته وی، مردم محوری از ویژگی‌های برگزاری برنامه‌های هفته وحدت در این استان است و به همین منظور در کنار این برنامه‌های شاخص بخشی از برنامه‌ها و مراسمات مولودی خوانی را به سطح محلات و مساجد برده‌ایم.

وی تصریح کرد: نشست خبری با اصحاب رسانه، همایش وحدت نماد همدلی با حضور ۵۰۰ نفر از علما و روحانیون سراسر استان، برپایی ایستگاه صلواتی در ۱۲ و ۱۷ ربیع در سنندج، حضور مبلغین تبلیغی در برنامه‌های شبکه استانی صدا و سیما در طول هفته وحدت به تناسب نام‌گذاری روزها، همایش وحدت با حضور روحانیون اهل سنت و تشیع استان در سقز، همایش وحدت در مریوان، سرکشی از خانواده روحانیون شهید، تهیه عکس نوشته، چاپ ویژه نامه هفته وحدت، مصاحبه با روحانیون شاخص و…از برنامه‌های تدوین شده همزمان با هفته وحدت در سطح استان است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه حمایت از مساجد شاخص که مراسم مولودی‌خوانی برگزار می‌کنند و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید در مدارس علوم دینی و… از دیگر برنامه‌های ما همزمان با هفته وحدت در سطح استان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ