۳۰ درصد نانوایی‌هایی خراسان جنوبی موظف به تجهیز مشعل دوگانه شدند

اقتصاد ایران: بیرجند- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: تا ۱۵ مهرماه ۳۰ درصد نانوایی‌های استان باید به مشعل دوگانه مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا طالبی ظهر سه‌شنبه در شورای پدافند غیرعامل استان به لزوم اتصال ۳۰ درصد نانوایی‌های استان به مشعل دوگانه‌سوز، اظهار کرد: در دو سال گذشته با افت شدید گاز در استان مواجه بودیم که باید از هم اکنون با دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها پیش‌بینی لازم را در بحران‌ها داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: برخی شهرستان‌ها در زمینه دوگانه‌سوز کردن نانوایی پیشرو هستند و برخی هم از برنامه عقب مانده‌اند که باید تا ۱۵ مهرماه در تمام شهرستان‌ها ۳۰ درصد نانوایی‌ها به مشعل دوگانه مجهز شوند.

طالبی در خصوص پدافند غیرعامل نیز بیان کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که می‌طلبد در حوزه‌های مختلف انجام و پیشگیری شود تا آسیب پذیری‌ها به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: اگر قوانین و ضوابط در حوزه پدافند غیرعامل را در زمان خودش، رعایت کنیم، به طور یقین با برخی مسائل آسیب‌زا و چالشی که بعداً به تهدید تبدیل می‌شود، مواجه نخواهیم شد.

معاون سیاسی استاندار با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل و اجرای اصولی آن، متذکر شد: متأسفانه همیشه تا با یک مشکل مواجه نشویم ارزش و اهمیت اقدامات بازدارنده را متوجه نشده و درک نمی‌کنیم.

طالبی افزود: دستورالعملی در خصوص امن‌سازی و انتقال مراکز خطرساز توسط پدافند غیرعامل کشور تدوین و ابلاغ شده که اگر اجرایی شود کاری بسیار ارزشمندی است و باید پیش‌بینی چندین سال آینده را با توجه به گسترش حوزه شهری داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی اماکن پرخطر و انجام سطح‌بندی خطرسازی مراکز شهری و غیرشهری در سطح استان، گفت: دستگاه‌ها نباید موضوع پدافند غیرعامل را سطحی در نظر بگیرند و حتماً باید دوره‌های آموزشی ابلاغی به دستگاه‌های متولی اجرایی شود.

طالبی در پایان با اشاره به هفته پدافند غیرعامل در آبان ماه جاری، خاطرنشان کرد: برنامه‌های پیشنهادی و اثرگذار برای بزرگداشت این هفته در کمیته‌های مربوطه تدوین و به دبیرخانه ارسال شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ