اجرای پروژه ۴۲۶ واحدی مسکن کارگری در بیرجند

اقتصاد ایران: بیرجند_ رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی گفت: در شهر بیرجند با توجه به کمبود زمین برای واگذاری به افراد یک پروژه ۴۲۶ واحدی تعریف شده و در مرحله انعقاد قرارداد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینی، رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به ارائه درخواست نماینده ولی فقیه در جشنواره‌های برتر استان اظهار کرد: بخش تعاون یک بخش مردمی بوده و به لحاظ اقتصادی در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی مظلوم واقع شده است.

وی تصریح کرد: برای بیان دغدغه‌های تعاونی‌ها نیاز بوده جلساتی غیررسمی نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های اقتصادی متفاوتی وجود دارد، بیان کرد: اولین ظرفیت استان که مردم پایه بوده و سفره‌های مردم به طور مستقیم با آن سر و کار دارند کشاورزی است.

حسینی ادامه داد: در حوزه کشاورزی محصول عمده‌ای که در استان وجود دارد زرشک، زعفران، دانه‌های گیاهی، عناب، گل محمدی و غیره بوده که اگر همه این شاخص‌ها اقتصادی را به نحو احسنت از آن بهره‌برداری کنیم و همین شاخص‌های اقتصادی مردمی را تقویت نمائیم تا مردم بتوانم خودشان بخش زیادی از تولید و فروش را مدیریت کنند و سطح بضاعت مالی آنها به آنجایی برسد که کار را انجام دهند کار بسیار بزرگی در استان صورت خواهد گرفت.

وی گفت: ایجاد زیرساخت‌ها بخش عمده‌ای از توسعه استان را در بر می‌گیرد ولی توسعه اصلی آنجایی است که بتوانیم سفره مردم را رنگین‌تر و سفره اقتصادی مردم را بهتر کنیم.

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در محصول زرشک بین ۳۶ تا ۴۰ هزار خانوار در استان از این مسیر ارتزاق می‌کنند، اضافه کرد: در سال گذشته جشنواره زرشک توسط اتاق تعاون با همکاری سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد که دستاوردهای بسیار خوبی داشته است.

حسینی به برخی از این دستاوردها اشاره داشت و گفت: در سه سال گذشته صادرات زرشک استان ۱۵۰ تن بوده ولی امسال بعد از گذشت دو سال و برگزاری دو جشنواره زرشک به ۷۰۰ تن رسیده این یعنی اینکه وضعیت فروشی که در سه سال گذشته انبارها پر از زرشک خشک بوده و نمی‌توانستیم آن را به فروش برسانیم الان به جایی رسیده که هیچ محدودیت فروشی وجود ندارد و همچنین در سه سال گذشته که زرشک تر کیلویی ۷ هزار تومان بوده ولی الان و در سال گذشته کیلویی بالغ بر ۴۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: این دستاوردها نشان می‌دهد در یک بازه زمانی نه چندان بلند مدت می‌توانیم یک سری از کارهایی را انجام دهیم که اقتصاد مردم پایه کمک کند.

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه معدن ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد، یادآور شد: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخل استان برای سرمایه‌گذاری‌های کلان استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی نیز ظرفیت‌های خوبی در بخش تعاون استان وجود داشته و روستاییان صنایع دستی متنوعی را در استان تولید می‌کنند که بدون گرفتن تسهیلات و یا سرمایه‌ای که داشته باشد و یا مواد اولیه‌ای را جایی وارد کند می‌تواند به سفره و اقتصاد خود کمک کنند، گفت: این موضوع خود بخشی از تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی به ظرفیت مرز در استان اشاره داشت و یادآور شد: خوشبختانه مرز ماهیرود که یکی از مرزهای فعال کشور بوده و از اواخر سال گذشته تا امسال رتبه اول یا دوم را در سطح مرزهای کشور بابت صادرات داشته مربوط به خراسان‌جنوبی می‌باشد و این امر علی رغم اینکه افغانستان کشوری بوده که هیچ‌گونه ثبات سیاسی در حکومتش وجود ندارد و تمام معادلات و مبادلات اقتصادی تحت تأثیر مسائل سیاسی به صورت مستقیم بوده و این کار را بسیار سخت و مشکل کرده محقق شده است.

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه تعاونی‌ها مسائل و مشکلاتی که ممکن است وجود داشته که از سال ۹۳ مرکز داوری اتاق تعاون برای پیگیری و رفع این موضوعات ایجاد شده است، افزود: تمامی پرونده‌های مسکن مهر در اتاق تعاون مورد بررسی قرار گرفته و این بررسی‌ها منجر به این شده که بخشی از خواسته‌هایی که به حق بوده برآورده شود و حداقل کاری که انجام شده از کلیه تجمعات خیابانی بابت این موضوع جلوگیری شده و در حال حاضر در مورد تعاونی‌ها چنین موضوعی را نداریم.

حسینی ادامه داد: بالغ بر ۹۹ درصد از آرا صادره مرکز داوری اتاق تعاون استان در مراکز بدوی و تجدید نظر دستگاه قضا تأیید شده و دلیلش این بوده که داورانی که در این مرکز صدور رأی می‌کنند قضات بازنشسته برجسته دادگاه‌های تجدید نظر استان هستند.

وی در خصوص مسکن و مسکن کارگری گفت: در این زمینه اتاق تعاون ایران متولی ساخت مسکن در کشور بوده و در استان خراسان جنوبی فراخوانی انجام شده و حدود شش هزار و ۸۰۰ نفر متقاضی مسکن کارگری در سطح استان ثبت نام کرده‌اند.

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در ۲۹ شهر استان متقاضیان مسکن کارگری همانند متقاضیان مسکن ملی زمین و وام دریافت کرده و به صورت خود مالک خودشان در حال ساخت هستند.

حسینی ادامه داد: در شهر بیرجند با توجه به کمبود زمین برای واگذاری به خود افراد یک پروژه ۴۲۶ واحدی تعریف شده و در مرحله انعقاد قرارداد بوده و امیدواریم به زودی در اداره راه و شهرسازی کارهای آن صورت گیرد و شاهد کلنگ زنی و افتتاح پروژه ۴۲۶ واحدی مسکن کارگری به عنوان اولین پروژه مسکن کارگری در کشور باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ