ارزآوری ۲۳‌.۵ میلیون دلاری صادرات تعاونی‌های خراسان‌ جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: میزان صادرات صورت گرفته توسط تعاونی‌های استان از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۶۵۸ تعاونی در گرایش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی وجود دارد

وی به فرصت‌های شغلی در بخش تعاون استان اشاره کرد و گفت: برابر با آنچه که در سامانه هوشمند بخش تعاون وجود دارد تعاونی‌ها استان برای ۸ هزار و ۸۴۴ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مشارکت تعاونی‌ها در نمایشگاه‌های مختلف یکی از موضوعاتی بوده که بازخورد خوبی در استان داشته است، گفت: تعاونی‌های استان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مشارکت خوبی داشته‌اند به طوری که از ابتدای امسال ۱۴ مورد نمایشگاه را تعاونی‌های استان در مرکز و سایر استان‌های کشور شرکت کردند.

اشرفی با بیان اینکه در بحث صادرات تعاونی‌ها یکی از هدف‌گذاری‌هایی که وجود دارد توجه به صادرات و ظرفیت مرز با افغانستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است، یادآور شد: میزان صادرات صورت گرفته توسط تعاونی‌های استان از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

وی گفت: برای رسیدگی به حل مشکلات مالی و اعتباری تعاونی‌ها در استان کمیته رفع موانع اعتباری تعاونی‌ها به صورت هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در این زمینه بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان در سال گذشته حمایت‌های اعتباری صورت گرفته و همچنین بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان اعتباراتی از محل اعتبارات ملی برای استان تخصیص یافته که امیدواریم در روزهای آینده جذب کامل آن صورت گیرد.

اشرفی با بیان اینکه در بحث آموزش و توانمندسازی تعاونی‌ها که یکی از مقوله‌های مهم می‌باشد متناسب با نیاز هر گونه از گرایش‌هایی که تعاونی‌ها دارند در حوزه صنعت، کشاورزی خدمات دوره‌های آموزشی را با مشارکت اتاق تعاون برگزار می‌شود، بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۲۰ نفر در این دوره آموزشی شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات نظارت‌های قانونی بر عملکرد تعاونی‌ها بوده هر چند اغلب تعاونی‌ها مباحث کاریشان به لحاظ قانونی درست و صحیح می‌باشد، گفت: اما در مجموع ۴۹۵ مورد رسیدگی بر عملکرد تعاونی‌ها انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین تعاونی‌ها اگر شکایتی در مورد موضوعات مختلف داشته باشند مرکزی داوری اتاق تعاون در استان از دو سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و مورد تأیید مراجع قضائی و وزارت تعاون می‌باشد.

اشرفی بیان کرد: بالغ بر ۹۵ درصد از آرای این مرکز مورد تأیید مراجع قضائی است.

وی از تشکیل ۳۲ تعاونی جدید در استان از سال گذشته تاکنون خبر داد و افزود: این تعاونی‌ها بر اساس تأمین نیاز و در حوزه دانش‌بنیان و مشاغل خانگی ایجاد شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۱۰ تعاونی برتر در روز یکشنبه با حضور استاندار در جلسه‌ای که در محل استانداری برگزار خواهد شد مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: یکی از تعاونی‌های مسکن استان به عنوان تعاونی برتر ملی بوده که مورد تقدیر قرار گرفته است.

اشرفی از افتتاح ۱۳ پروژه متناسب با بخش تعاون در این ایام خبر داد و گفت: در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلاتی بوده که به این تعاونی‌ها پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این پروژه‌ها مربوط به منطقه مرزی درح بوده که به عنوان طرح سرمایه گذاری برتر انجام شده که این طرح به صورت ویدئو کنفراسی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ