۵۲ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان سمنان تشکیل شد

اقتصاد ایران: سمنان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، از تشکیل ۵۲ پرونده تخریب و تصرف در اراضی ملی در سراسر استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا ابوطالبی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه عزم جدی برای مقابله با دست اندازی در اراضی ملی در استان وجود دارد، تاکید کرد: اجازه تخریب و تصرف در اراضی ملی نخواهیم داد.

وی از تشکیل ۵۲ پرونده تخریب و تصرف در اراضی ملی در سراسر استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و افزود: خلع ید از ۸۷ هکتار اراضی ملی استان سمنان طی سال جاری صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان از ارجاع پرونده‌های تخلفات اراضی ملی به دادسرا خبر داد و ادامه داد: حکم قضائی ۴۷ فقره پرونده متخلفان تصرف و تخریب اراضی ملی در استان صادر شده است.

ابوطالبی ضمن قدردانی از دستگاه قضائی برای جدیت در صدور احکام بیان کرد: هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی مانند رودخانه‌ها، اراضی طبیعی و بیابان‌ها و … ممنوع است و با متخلفان برخورد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برداشت غیرمجاز خاک و همچنین تغییر کاربری زمین‌های منابع طبیعی نیز در زمره مصادق تخلفات و تصرفات اراضی ملی محسوب می‌شود، افزود: با هر نوع ساخت و ساز غیر مجاز نیز در اراضی ملی برخورد جدی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به وسعت استان بیان کرد: وسعت و کمبود نیروی منابع طبیعی سبب شده تا نیاز به همراهی مردم به خصوص ساکنان همجوار اراضی ملی داشته باشیم.

ابوطالبی با بیان اینکه مردم بازوان پرتوانی برای مقابله با زمین خواری و تصرف اراضی ملی هستند، ابراز کرد: مردم سراسر استان سمنان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تخلفاتی که مشاهده می‌کنند را گزارش دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ