بازار خورشید اصفهان ارتباطی به گذر تاریخی کمرزرین ندارد

اقتصاد ایران: اصفهان- ناظر طرح کاوش باستان‌شناسی در گذر کمر زرین اصفهان، راه‌اندازی و بهره‌برداری از بازار خورشید در کنار گذر تاریخی کمرزرین را فاقد هرگونه ارتباطی با این گذر تاریخی اعلام کرد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، هادی الله یاری ناظر طرح کاوش باستان‌شناسی در گذر کمرزرین اصفهان اظهار داشت: با توجه به توافق‌های سه‌جانبه میان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهرداری اصفهان و دادگستری استان مبنی بر ارائه طرح ساماندهی گذر تاریخی کمرزرین، این طرح امروز توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان به اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تحویل شد.

وی ادامه داد: محدوده گذر کمرزرین بر روی اصفهان کهن قرار دارد، لذا عملیات کاوش‌های باستان‌شناسی نیز اواخر سال گذشته با همکاری شهرداری اصفهان آغاز و در نیمه اول سال جاری و از پس از کشف قسمتی از تاریخی کهن اصفهان، این عملیات باستان‌شناسی به پایان رسید.

الله یاری افزود: در ضلع شرقی این گذر تاریخی، بازار طلای خورشید اصفهان در حال احداث است که عملیات ساخت و تکمیل آن هم‌زمان با کاوش‌های باستان‌شناسی در گذر تاریخی کمرزرین بود و این اتفاق باعث شده بود تا عملیات ساخت و تکمیل این بازار تجاری با اجرای طرح ساماندهی و باستان‌شناسی گذر کمرزرین، مرتبط تصور شود.

ناظر طرح کاوش باستان‌شناسی گذر کمرزرین اصفهان تصریح کرد: عملیات طرح ساماندهی و باستان‌شناسی گذر کمرزرین اصفهان هیچ ارتباطی با عملیات ساخت و تکمیل مجموعه تجاری بازار خورشید نداشته، لذا با اتمام طرح ساماندهی این گذر تاریخی، نه‌تنها تاریخ کهن اصفهان حفظ خواهد شد بلکه این مجموعه تجاری و دیگر مشاغل موجود در این مسیر نیز از رونق بیشتری برخوردار خواهند شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ