ناسا یک قدم به بررسی قمر مشتری نزدیک تر شد

اقتصاد ایران: کاوشگر اروپا کلیپر متعلق به ناسا که قرار است قمر مشتری به نام اروپا را بررسی کند، یک بررسی فنی کلیدی به نام KDP-E را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، کلیپر اکنون می تواند وارد مراحل نهایی پرتاب شود. این کاوشگر قرار است همراه یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس از مقر فضایی کندی در ۱۰ اکتبر به فضا سفر کند.

لورا لشین مدیر آزمایشگاه جی پی ال ناسا در کالیفرنیا گفت: من با خوشحالی اعلام می کنم به فضاپیمای مان اطمینان داریم و تیم ما آماده عملیات های پرتاب است.

این درحالی است که چندماه قبل گذراندن تست KDP-E برای این ماموریت ۵ میلیارد دلاری بسیار دور دست به نظر می رسد. تیم پروژه در ماه می متوجه شدند ترانزیستورهایی کلیپر که جریان الکتریسیته در فضاپیما را کنترل می کنند با قرار گرفتن در معرض دوزی پایین تر از مقدار پیش بینی شده نیز با اختلال روبرو می شوند. این امر ممکن است چالش بزرگی ایجاد کند زیرا به دلیل میدان مغناطیسی بسیار قدرتمند مشتری، قمر اروپا در منطقه ای مملو از اشعه های داغ قرار دارد.

تیم پروژه کلیپر پس از ۴ ماه ماه تست و تحلیل بدون وقفه اعلام کردند ترانزیستورها می توانند طی بازه ۴ ساله ماموریت کاوشگر در مقابل اشعه های بیشتری مقاومت کنند.

قرار است این کاوشگر دور مشتری مدار بزندو طی ۵۰ بار نزدیک شدن به سیاره، قمر اروپا را بررسی کند که طبق تخمین کارشناسان یک اقیانوس بزرگ زیر پوسته یخی آن قرار دارد.

اروپا کلیپر بزرگترین فضاپیمایی است که ناسا برای اکتشافات سیاره ای ساخته است. پنل های خورشیدی این ابزار عظیم حدود ۳۰ متر و به اندازه یک زمین بسکتبال است. کلیپر هنگام پرتاب حدود ۶هزار کیلوگرم وزن خواهد داشت که نیمی از این مقدار مربوط به حجم سوخت است.

کاوشگر مذکور ۹ ابزار علمی را با خود حمل می کند و پیش بینی می شود تا ۲۰۳۰ میلادی به مشتری برسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ