ارائه طرح ترافیک مبتنی بر اخذ معاینه فنی از مراکز تهران باشد

اقتصاد ایران: مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت:ارائه طرح ترافیک مبتنی بر اخذ معاینه فنی از مراکز تهران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مهدی میرزایی قمی در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اعلام اینکه در تهران هر هزینه‌ای که به ستاد مرکزی پرداخت می‌شود مبتنی بر درآمدهایی است که بر اساس تعرفه‌ها دریافت می‌شود، اظهار کرد: بر اساس تبصره چهار ماده ۶ قانون هوای پاک نرخ معاینه فنی خارج از حیطه اختیارات شورا و شهرداری است.

وی با بیان اینکه متأسفانه نرخ معاینه فنی متناسب با خدمات نیست، یادآور شد: نرخ معاینه فنی ۹۲ هزار تومان است و به مدت سه سال ۴۷ هزار تومان بود که از ابتدای سال ۱۴۰۱ افزایش نرخ داشتیم. در یک سال و نیم اخیر هم رقم ۹۲ هزار تومان ثابت بوده و افزایش نرخ وجود نداشته و حاشیه سود ما ۲۰ درصد است.

۶۰۰ مرکز معاینه فنی کشور به اندازه مرکز بیهقی تهران به روز نیستند

میرزایی قمی همچنین تصریح کرد: ما برای امسال به ۴۲۰ هزار تومان رسیدیم و این نرخ کجا و ۹۲ هزار تومان کجا. وقتی این تعرفه دریافت می‌شود و زیانی هم از سال‌های گذشته باقی مانده، وضعیت درآمدی شرکت با مشکل بر می‌خورد. به هر شکل ما از ماده ۱۴۱ خارج شده ایم.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعات در سال قبل یک میلیون و ۶۶۶ هزار مورد بوده است، تصریح کرد: مرکز معاینه فنی بیهقی ۶ خط دارد که از سال ۱۳۷۹ راه اندازی شده و از ۱۵ سال گذشته دستگاه‌های آن به روزرسانی نشده و از ابتدای حضور بنده با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان، تمام دستگاه‌های این مرکز را به روز رسانی کردیم. ۶۰۰ مرکز معاینه فنی کشور به اندازه مرکز بیهقی تهران به روز نیستند.

مراجعه ۳۷ درصد از خودروهای پلاک تهران به مراکز معاینه فنی تهران در سال گذشته

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه ظرفیت و استعداد مراکز معاینه فنی جذب ۳.۵ میلیون خودرو است درحالیکه تعداد مراجعات ۱.۶ میلیون بوده است، یادآور شد: سال گذشته تنها ۳۷ درصد از خودروهای پلاک تهران به مراکز مراجعه کردند. خودروهای دارای پلاک تهران باید از مراکز موجود در پایتخت خدمات معاینه فنی دریافت کنند.

میرزایی قمی تأکید کرد: درخواست ما این است که در قالب طرح یا لایحه از سوی شهرداری و شورا، اخذ طرح ترافیک مبتنی بر معاینه فنی در مراکز شهر تهران شود؛ چراکه ۳۷ درصد رقم بسیار پایینی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ