اختصاص بیش از ۳ میلیارد ریال اعتبار برای گرگان

اقتصاد ایران: فرماندار گرگان گفت: در مجموع میزان بیش از سه میلیارد و ۹۵۴ هزار و ۳۵۵ میلیون ریال اعتبار در بخش‌های مختلف برای شهرستان گرگان بودجه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل نادری عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به اینکه برای مدیریت امور شهری تخصص گرایی را سرلوحه کارهای خود قرار داده ایم، اظهار کرد: در این دوره از فعالیت فرمانداری گرگان سعی شد کارها را فارغ از جناح بندی پیش ببریم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری، افزود: در برگزاری این دوره از انتخابات سعی شده کارها بدون هیچ جناح بندی، طبق روال قانون و آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری بود پیش رود و استان گلستان در فرایند برگزاری انتخابات سالم جز سه استان برتر کشور شناخته شد.

فرماندار گرگان از اختصاص میزان ۷۲۶ هزار و ۷۱ میلیون ریال اعتبار جهت رفع تنش آبی طی دو سال گذشته برای این شهرستان خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم تنش آبی را در شهرستان گرگان برطرف کنیم تعداد ۱۰ حلقه چاه حفر شد.

وی یادآورشد: در این مدت ۱۳ درصد اعتبارات شهرستان معادل ۵۱۳ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال در بحث آب کشاورزی اختصاص داده شد.

نادری با اشاره به اینکه میزان ۱۲۵ هزار و ۱۴۶ میلیون ریال اعتبار در بحث کشاورزی و منابع طبیعی هزینه شده است، اظهارکرد: در بخش حمل و نقل بیش از ۱۵۴ هزار و ۵۸۴ میلیون ریال و در بخش صنعت هم میزان ۷۰ هزار و ۵۶۶ میلیون ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: یک و نیم درصد از اعتبارات شهرستان گرگان به بحث مهارت آموزی، ۱۰ درصد به نوسازی و تجهیزات مدارس، پنح و نیم درصد در بحث ورزشی، هشت درصد در بخش بهداشت و درمان، دو و نیم درصد در بحث برق روستایی، هشت و نیم درصد در بخش طرح هادی و دو و نیم درصد در بخش گردشگری هزینه شده است.

فرماندار گرگان گفت: در مجموع میزان بیش از سه میلیون و ۹۵۴ هزار و ۳۵۵ میلیون ریال اعتبار در بخش‌های مختلف برای شهرستان گرگان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این مدت توانستیم ۱۹ جلسه با شورای ترافیک گرگان برگزار کنیم که ۱۲۶ مصوبه در پی داشت.

نادری با بیان اینکه فاز نخست پروژه کمربندی با مشکل مواجه است، اظهار کرد: با بهره برداری فاز نخست پروژه کمربندی می‌توان گره بزرگی از ترافیک گرگان را باز کرد.

جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد

وی ادامه داد: اگر چه کارهای عمرانی زیادی برای رفع ترافیک گرگان صورت گرفت اما راه گشا نبود.

نادری با بیان اینکه در بحث اجرای پروژه‌ها جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به کمبودهایی که در بحث بودجه وجود دارد باید پروژه‌هایی در سطح شهر اجرایی شود که کمک کننده به بحث کاهش ترافیکی باشد.

وی یادآورشد: برای اجرای فاز دوم کمربندی نیاز است از پتانسیل و ظرفیت مسؤولان استفاده کرد و سرمایه گذاران را وارد کار کرد.

تأمین ۵۱ هکتار زمین برای پروژه نهضت ملی مسکن

فرماندار شهرگرگان در خصوص پروژه‌های نهضت ملی مسکن تعداد واحدهای تخصیص یافته به متقاضیان را چهار هزار و ۱۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد واحدهای نهضت ملی مسکن دربخش دولتی چهار هزار ۸۳۰ نفر و تعداد پروژه‌های نهضت ملی مسکن خود مالکی ۱۲۲ خانواده است که از آن بهره مند شدند.

وی یادآورشد: اعتبار پروژه‌های نهضت ملی دولتی بیش از ۷۲ هزار میلیارد ریال و در بخش خصوصی میزان بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال است.

نادری خاطرنشان کرد: میزان زمینی که برای پروژه‌های ملی مسکن برای مجموعه شهرستان گرگان تأمین شده است ۵۱ هکتار است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم از وقوع سیل و سیلاب‌ها در روستاها و نقاط بالادست جلو گیری کنیم لایروبی رودخانه‌ها را در دستور کار خود قرار داده ایم.

۱۳۷۹ تخت بیمارستانی فعال در گرگان

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه اکنون در شهرستان تعداد ۹ بیمارستان با هزار و ۳۷۹ تخت مشغول ارائه خدمت درمانی به بیماران هستند، گفت: از این تعداد تخت فعال ۹۱۰ مورد مربوط به بخش دولتی و ۴۶۹ تخت هم مربوط به بخش خصوصی است که هزار و ۱۰۰ تخت دیگر در آینده به مجموع تخت‌ها اظافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی نور، بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طالقانی، بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی شرق گرگان و بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی آیت الله طاهری در حال ساخت است، افزود: اکنون یمارستان ۶۰۰ تختخوابی آیت الله طاهری در عرصه هشت هکتاری با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که برای ساخت آن میزان هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ