پوتین از دولت پزشکیان می‌ترسد؟

اقتصاد ایران: سفیر اسبق ایران در نروژ و مجارستان درباره حمایت روسیه از کریدور زنگزور و نوع ارتباط دولت چهاردهم با مسکو توضیحاتی ارائه کرد.

خبرآنلاین: عبدالرضا فرجی راد، سفیر اسبق ایران در نروژ و مجارستان، در بخشی از گفت و گوی خود با اشاره به تصمیم روسیه برای حمایت از کریدور زنگزور، بیان کرد: انتخابات ایران هم در تصمیم مسکو بی‌تاثیر نبوده است. در واقع با توجه به اینکه دولت آقای پزشکیان و خودشان بارها اعلام کردند که هدف و اولویت برداشتن تحریم‌ها بوده و لزوم برداشتن تحریم‌ها، گفت و گو با غرب است، بنابراین، روسیه با توجه به درگیری گسترده‌ای با غرب و اروپایی‌ها دارد، علاقه‌ای ندارد که رابطه ایران با اروپا بهبود پیدا کرده و با آمریکا یک توافقی داشته باشد تا تحریم‌ها رفع شده و یک گشایشی برای ایران ایجاد شود، این مسئله را به ضرر خودشان می‌دانند.

وی بیان کرد: لذا، این مسئله مهمی است و روسیه نگران است که ایران با شروع گفت و گوها با غرب از طریق جنوب، آن حمایتی که روسیه از نظر امنیتی نیاز دارد صورت نگیرد و  باعث تضعیف ژئوپلتیک آنان شود. این درحالی است که ایران به دنبال چنین مسئله‌ای یا تهدید روسیه نیست، ایران هم مانند روسیه به دنبال منافع خودش است. روسیه برای خشنودی جمهوری آذربایجان و ترکیه، مسئله دالان زنگزور را مطرح کرده است که بتواند از ایران در طول زمان جنگ بهره ببرد و ایران هم به دنبال منافع خودش است. 

این استاد ژئوپلیتیک دانشگاه، تاکید کرد: دولت چهاردهم، شعارهایی را بیان کرده و بر اساس آن‌ها باید حرکت کند، آقای رئیس جمهور و حتی وزارت‌خارجه، در صحبت‌هایشان اعلام کردند که روسیه و چین در اولویت ما هستند و همکاری‌هایمان را ادامه خواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به آن وارد شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ