آیفون ۱۶ با محوریت هوش مصنوعی رونمایی شد/ توقف تولید آیفون ۱۳

اقتصاد ایران: اپل دیشب سری آیفون ۱۶ را در کنار ایرپاد و اپل واچ جدید رونمایی کرد. اما محور این مراسم هوش مصنوعی جدید اپل است که قابلیت های خارق العاده ای را همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایونینگ استاندارد، این سری شامل ۴ دستگاه است که به ترتیب آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، ۱۶ پرو و ۱۶ پرومکس نامیده می شوند. البته تیم کوک مدیر ارشد اجرایی شرکت، بخش اعظم مراسم را به توصیف نرم افزار هوش مصنوعی اپل گذراند. درحالیکه پلتفرم های هوش مصنوعی رقیب روی خلق تصاویر خارق العاده از متون نوشتاری در موبایل تمرکز کرده اند، سیستم هوش مصنوعی اپل سعی کرده روشی متفاوت ایجاد کند و با سرعت تایپ کردن فرد ایموجی های مخصوص بسازد.

ویژگی های کارآمد دیگر این نرم افزار شامل کمک به شیوه نوشتار است. این نرم افزار می تواند صورت جلسه های طولانی را به شیوه ای تجاری خلاصه سازی کند و حتی این تغییر را به شیوه ای دوستانه تر نشان دهد. همچنین هوش مصنوعی شرکت می تواند متن را بررسی و غلط های املایی را اصلاح کند و حتی لحن دیگری را پیشنهاد دهد.

آیفون ۱۶ با محوریت هوش مصنوعی رونمایی شد

این ابزارهای نوشتاری در نرم افزاری از آیفون از نوشتن پیامک تا ایمیل یا یادداشت فعال می شود. همچنین این قابلیت ها در اپلیکیشن های ساخت توسعه دهندگانی غیر از اپل نیز به کار می رود.

این شرکت با نمایش قابلیت های هوش مصنوعی اپل تاکید داشت آیفون های جدید نه تنها به دلیل رنگ های جدید و تغییر طراحی شان جذاب هستند، بلکه قدرت و کارآمدی بالاتری نیز دارند.

از سوی دیگر از آنجا که حریم خصوصی برای اپل اهمیت زیادی دارد، این شرکت اعلام کرد تمام قابلیت های هوش مصنوعی روی دستگاه و نه روی ابر رایانشی اجرا می شوند. برای ویژگی های پیشرفته که به قدرت چت جی پی تی نیاز دارند، داده ها به سرورهای اپل ارسال می شوند و محتوا خصوصی باقی می ماند و حتی شرکت قادر به مشاهده آن نخواهد بود .

اما تمرکز روی نرم افزار هوش مصنوعی به معنای عدم تغییر در سخت افزار آیفون های جدید نیست.

آیفون ۱۶ با محوریت هوش مصنوعی رونمایی شد

آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس ظاهری مشابه مدل های سال قبل دارند و حتی در همان اندازه اما با رنگ های مختلف معرفی شدند. به هر ۴ دستگاه اپل یک دکمه اضافه شده که کلید کنترل دوربین نام دارد و در نگاه نخست نشان دهنده یک ارتقای مفید است.

با لمس کلید دوربین از حالت استندبای خارج می شود و با اعمال فشار بیشتر بر آن می توان از صحنه عکاسی کرد. با فشردن و نگه داشتن این دکمه می توان ویدئویی کوتاه ثبت کرد. همچنین کاربر می تواند انگشتش را روی دکمه به عقب و جلو بلغزاند تا زوم حسگر را تنظیم کند.

دستگاه های آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس اندازه های بزرگتری نسبت به نسخه های پیشین دارند. نمایشگر دستگاه ها نیز بزرگتر است که دلیل آن لبه های باریک تر آن است. همچنین حسگر دوربین اولترا واید وضوح دوربین دستگاه را از ۱۲ به ۴۸ مگاپیکسل رسانده است.

آیفون ۱۶ با محوریت هوش مصنوعی رونمایی شد

هوش مصنوعی اپل روی هر ۴ آیفون فعال است. هرچند مدل های پرو قابلیت های بیشتری ارائه می دهند. همچنین قیمت پایه دستگاه ها از ۷۹۹ دلار آغاز می شود. قیمت پایه آیفون ۱۶ پلاس نیز ۸۹۹ دلار است.

قیمت پایه آیفون ۱۶ پرو از ۹۹۹ دلار و نسخه پرومکس از ۱۱۹۹ دلار شروع می شود. هر دو مدل ها آماده سفارش هستندو محموله های آنها از ۲۰ سپتامبر بارگیری می شود.

در کنار این موارد اپل اعلام کرد عمر باتری آیفون ها نیز ارتقا یافته است.

اندازه نمایشگر آیفون ۱۶ پرو و پرومکس ۶.۹ اینچی است. اپل اعلام کرد تراشه جدید A۱۸ با ۱۶هسته موتور عصبی در دستگاه ها به کار رفته که قدرت پردازش یادگیری ماشینی را ۲ برابر می کند. این تراشه ۳۵ درصد کم مصرف تر از A۱۶ بیونیک است که در سری آیفون ۱۵ به کار رفت و البته سرعت آن نیز ۳۰ درصد بیشتر است.

آیفون ۱۶ با محوریت هوش مصنوعی رونمایی شد

همچنین این شرکت محصولات جدید دیگری مانند ایرپاد ۴ را رونمایی کرد که در ۲ نسخه به بازار عرضه می شود. یکی از آنها قابلیت از بین بردن سروصدا را دارد که قبلا فقط مختص ایرپاد پرو و ایرپاد پرومکس بود.

در این مراسم اپل واچ سری ۱۰ نیز رونمایی شد که قاب آن یک میلیمتر بیشتر از نسخه های قبلی است اما اندازه نمایشگر آن نیز بزرگ تر است.

به گزارش مهر، از سوی دیگر اپل پس‌ از معرفی گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۶ اعلام کرد سری آیفون ۱۳ دیگر تولید نمی شود. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ