تعهدات سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها در تامین امنیت غذایی پابرجاست

اقتصاد ایران: دبیر ستاد هماهنگی امنیت غذایی گفت: تعهدات پیشین حوزه امنیت غذایی در سازمان‌ جهاد کشاورزی استان‌ها همچنان پابرجاست و هرگونه اقدامی که موجب بر هم زدن نظم بازار شود از هیچ کسی پذیرفته نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی، دبیر ستاد هماهنگی امنیت غذایی در نشست ستاد هماهنگی امنیت غذایی که با حضور شماری از معاونان وزیر، مسئولان ارشد ستادی، تشکل‌های تولیدکنندگان و مشارکت وبیناری رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها برگزار شد، گفت: تعهدات قبلی در تأمین بازار و آسان‌سازی دسترسی مردم به محصولات اساسی همچنان به قوت خود باقی است.

وی با تاکید بر تأمین کافی کالای مرغ مصرفی بازار پایتخت افزود: همواره قیمت بازار مرغ تهران، مؤلفه تأثیر گذار بر سایر نقاط کشور به شمار می‌رود و هرگونه کاستی در تأمین آن می‌تواند بر بازار مرغ سایر استان‌ها مؤثر باشد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی موضوعات طرح شده در این ستاد را منحصر به دو کالای مرغ و تخم‌مرغ ندانست و تصریح کرد: از این پس مسائل و موضوعات دیگر زیربخش‌های کشاورزی نیز در این ستاد مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و موارد مغفول مانده هم‌چون منابع طبیعی، منابع پایه تولید و مباحث زیربنایی کشاورزی نیز در دستورکار این ستاد خواهد بود.

وی یادآور شد: تصمیمات قبلی با شکل‌گیری کمیته‌های تخصصی و تعیین شاخص‌های جدید تأمین و تنظیم بازار، لازم‌الاجرا است و در آینده سازوکار مدیریت بهینه بازار پس از بررسی‌های تخصصی در کمیته‌های یاد شده ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ در این نشست گزارش میزان جوجه‌ریزی در شهریور ماه جاری، وضعیت نهاده‌های تولید مرغ مانند جوجه یک‌روزه و کنجاله سویا ارائه شد. بر اساس این گزارش میزان نهاده موجود در بازار ضمن تکافوی نیاز تولیدکنندگان؛ دغدغه آنها را در ماه‌های پیش رو به طور کامل رفع کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ