ایران باآمار قابل توجه مقابل امارات/تقابل اعتماد به نفس و عزم ملی

اقتصاد ایران: تیم ملی فوتبال ایران در حالی رو در روی امارات قرار می گیرد که آمار خوبی را مقابل این تیم به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران امروز سه شنبه ۲۰ شهریور در دومین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۹:۳۰ رو در روی تیم ملی امارات قرار خواهد گرفت. این بازی به میزبانی شهر العین و در ورزشگاه هزاع بن زائد برگزار می‌شود.

سایت عربی «الخلیج تایمز» در رابطه با این دیدار نوشت: تیم ملی امارات به دنبال دومین پیروزی متوالی خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی فوتبال است و روز سه‌شنبه به مصاف ایران، رقیب خود در گروه اول می‌رود.

پس از پیروزی چشمگیر ۳ بر یک مقابل قطر در دوحه در بازی افتتاحیه خود در روز پنج‌شنبه، تیم ملی امارات با اعتماد به نفس بالایی به دیدار ایران در ورزشگاه هزاع بن زائد در العین وارد می‌شود. از سوی دیگر، ایران نیز پس از پیروزی دشوار یک بر صفر مقابل قرقیزستان، وارد این بازی خواهد شد.

پیروزی امارات مقابل قطر برای این تیم شادی بزرگی به همراه داشت، چرا که اولین پیروزی آنها در برابر این رقیب از سال ۲۰۱۵ بود.

تیم ملی امارات با سه گل در نیمه دوم، توانایی خود را در کنترل بازی نشان داد. «پائولو بنتو»، سرمربی امارات که کره جنوبی را تا مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هدایت کرده بود، انتظار عملکرد مشابهی را مقابل ایران دارد.

ایران، که به دنبال صعود به چهارمین جام جهانی پیاپی و هفتمین حضور خود در این مسابقات است، توانست با بازی نسبتاً مطلوبی سه امتیاز بازی مقابل قرقیزستان را کسب کند. سرمربی تیم ایران، امیر قلعه‌نویی، اذعان کرد که انتظار عملکرد بهتری مقابل امارات دارد.

ایران با آمار قابل توجهی وارد این مسابقه می‌شود، زیرا تنها یک بار مقابل امارات شکست خورده است. آخرین دیدار این دو تیم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با نتیجه دو بر یک به سود ایران به پایان رسید.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هشت سهمیه مستقیم برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ دارد که ۴۸ تیم در آن شرکت خواهند کرد.

در مرحله سوم انتخابی جام جهانی در آسیا، ۱۸ تیم در سه گروه ۶ تیمی تقسیم شده‌اند. امارات در گروه اول با قطر، ایران، ازبکستان، قرقیزستان و کره شمالی هم‌گروه شده است.

در گروه دوم، تیم‌های کره جنوبی، عراق، اردن، عمان، فلسطین و کویت رقابت می‌کنند و گروه سوم شامل تیم‌های استرالیا، ژاپن، عربستان، بحرین، چین و اندونزی است.

دو تیم برتر هر گروه مستقیماً به جام جهانی صعود می‌کنند و تیم‌های سوم و چهارم هر گروه به مرحله چهارم مقدماتی که شامل شش تیم است، راه می‌یابند.

در مرحله چهارم، ۶ تیم در دو گروه سه‌تیمی تقسیم می‌شوند. برندگان هر گروه مستقیماً به جام جهانی صعود می‌کنند و تیم‌های دوم هر گروه در یک دیدار پلی‌آف به مصاف هم می‌روند.

تیم برنده پلی‌آف آسیایی به یک مسابقه بین‌قاره‌ای با پنج تیم دیگر از قاره‌های مختلف برای کسب دو سهمیه نهایی جام جهانی راه پیدا می‌کند.

امارات از سال ۱۹۹۰ نتوانسته به جام جهانی راه یابد.

در همین حال، تیم‌های بحرین و ژاپن به دنبال تثبیت موقعیت خود در گروه سوم هستند و روز سه‌شنبه در ورزشگاه ملی بحرین با یکدیگر رو به رو می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ