واکنش‌هابه پیام تهدیدآمیز ترامپ علیه مقامات و کارکنان شعب اخذ رای

اقتصاد ایران: مقامات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین اعضای ستاد انتخابات نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، به تهدیدهای دیروز نامزد جمهوری‌خواهان واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات اجرایی انتخابات و همچنین برخی از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، اظهارات و تهدیدهای دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان را محکوم و او را به ارعاب و تحریک به خشونت متهم کردند.

ترامپ در شبکه اجتماعی وی موسوم به «تروث سوشال» نوشته بود: «نمی‌توانیم اجازه دهیم که کشورمان بیشتر از این به ملتی جهان سوم بدل شود و این اجازه را نخواهیم داد! لطفا آگاه باشید و بدانید که این تهدیدها و تبعات قانونی برای وکلا، کارکنان ستادهای انتخاباتی، حامیان مالی، رای‌دهندگان غیرقانونی و مقامات انتخاباتی فاسد نیز صدق می‌کند. آنها که در این رفتار غیراخلاقی مشارکت داشته باشند، تحت تعقیب قرار گرفته، بازداشت شده و متاسفانه طوری محاکمه خواهند شد که تاکنون در کشورمان نظیرش را ندیده‌اید.»

ترامپ همچنین ادعاهای بی‌اساس خود درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا که به شکست وی برابر جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور منجر شد را تکرار کرد. او پیش از حمله حامیانش به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱ نیز این ادعا را آشکارا مطرح کرد. منظور ترامپ از پیام تهدیدآمیز اخیرش نیز این است که در صورت بازگشت به کاخ سفید، افرادی را که ممکن است در انتخابات ماه نوامبر تقلب کنند، مجازات خواهد کرد.

آدریان فونتس، دبیرکل دموکرات ایالت آریزونا، پیام ترامپ را «مستبدانه» توصیف کرد و گفت که این پیام قابلیت تحریک به خشونت سیاسی را دارد. وی به رویترز گفت: متاسفانه هم‌اکنون امنیت یکی از ملاحظات اصلی در مدیریت و برگزاری انتخابات است. بازیگران نامطلوب می‌توانند اظهارات ترامپ را نوعی جواز آتش به اختیاری بدانند. باید از مقامات انتخاباتی و کارکنان شعب اخذ رای حفاظت کنیم. باید خودمان را برای هر اتفاقی مهیا کنیم.

سِت بلواشتاین، عضو جمهوری‌خواه هیات انتخابات فیلادلفیا در ایالت چرخشی پنسیلوانیا دراین‌باره گفت: هر مقام انتخاباتی که من می‌شناسم، روی انجام وظایفش به نحو احسن، تمرکز دارد که متاسفانه این تمرکز، آمادگی برای مواجهه با تهدید به خشونت را نیز شامل می‌شود.

کارولین لیویت، دبیر سرویس رسانه‌ای ستاد ترامپ گفت: ترامپ بر این باور سات که هر کسی که قانون‌شکنی می‌کند باید مُر قانون برایش اجرا شود و این مساله برای مجرمانی که در تقلب انتخاباتی نیز دخیل هستند، صدق می‌کند. بدون انتخابات آزاد و عادلانه نمی‌توانیم یک کشور داشته باشم.

امان موسی، سخنگوی ستاد هریس اما اظهارات ترامپ را «زیاده‌روی و افسارگسیخته» توصیف کرد و افزود: دونالد ترامپ به تهدیدهای خطرناکش برای انتقام و مجازات بیش از پیش دامن زده است.

ترامپ و هریس در مبارزه انتخاباتی سرشاخ شده‌اند که براساس نظرسنجی‌ها، پیش‌بینی نتیجه آن به شدت دشوار و دو نامزد رقابت تنگاتنگی دارند. هریس پس از کناره‌گیری بایدن از نامزدی، به عنوان نامزد دموکرات‌ها معرفی شد و در ابتدای کارزارش بلافاصله اختلاف فاحش دموکرات‌ها با ترامپ را جبران کرد. ترامپ نیز پس از انتخابات ۲۰۲۰ همواره مدعی شده است که در آن انتخابات تقلب صورت گرفت و کارکنان شعب اخذ رای دست به فریبکاری زدند.

میشلا هاف، مدیر انتخاباتی شهرستان سری‌کانتی در کارولینای جنوبی گفته است که می‌ترسد اظهارات و تهدیدهای ترامپ، مردم را از فعالیت به عنوان کارکنان حوزه‌های انتخاباتی منصرف کند. وی افزود: تمام هدف این(پیام)، دلسرد کرد داوطلبان فوق‌العاده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ