آنالیز فیزیکی پسماند شهر کرمان آغاز شد

اقتصاد ایران: کرمان_معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: نخستین مرحلۀ نمونه‌برداری و آنالیز فیزیکی پسماند شهر کرمان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه فارسی‌زاده، شامگاه دوشنبه با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند به‌منظور مشخص‌کردن اُفق برنامه‌ریزی و چشم‌انداز اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با مدیریت پسماند در هر شهر، بسیار ضروری است، گفت: مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند شهر کرمان، در سال ۱۳۸۸ انجام شده، اما از آنجا که طرح مذکور بر اساس زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی و سایر موارد مرتبط با اقتصاد شهروندان است و تغییر در این موارد موجب تغییر در ماهیت پسماند می‌شود؛ فرآیند به‌روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند با همکاری مرکز پژوهش و مطالعات معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، در دستور کار قرار گرفت.

فارسی‌زاده، در خصوص نخستین مرحلۀ نمونه‌برداریِ پسماند در شهر کرمان، بیان کرد: این فرایند در دو فاز مبدأ و مقصد طی هفت روز از هفدهم شهریورماه آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح پس از انتخاب محله‌های واجد شرایط در هر ناحیۀ خدمات شهری، پسماند تعدادی از شهروندان، توسط آموزشگرانی که تحت آموزش نحوۀ جمع‌آوری پسماند قرار گرفتند، برچسب‌گذاری، و در زمان متفاوت با زمان جمع‌آوری زبالۀ شهر، با خودروهای ویژۀ جمع‌آوری، برای نمونه‌برداری به سایت لندفیل منتقل می‌شود.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان، در خصوص آنالیز پسماند در مقصد نیز گفت: پس از مشخص‌شدن محله‌های مورد نظر، پسماند خودروهای جمع‌آوری زبالۀ محله‌های مذکور، در سایت لندفیل آنالیز می‌شود.

وی همچنین، از اجرای مرحله دوم آنالیز فیزیکی پسماند در دی‌ماه سال‌جاری خبر داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ