پنجمین جشنواره کشوری شادی و نشاط «آی مت» در مشهد برگزار می شود

اقتصاد ایران: مشهد- پنجمین جشنواره کشوری شادی و نشاط آی مت و دومین جشنواره کشوری ریاضیات خلاق( سیمس)در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود زاده باقری، عضو شورای سیاستگذاری وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری پنجمین جشنواره جهانی ریاضی آی مت و دومین دوره مسابقات جهانی ریاضی سیمس اظهار کرد: جشنواره آی مت به کودکان گروه سنی سه تا هفت سال اختصاص دارد.

عضو شورای سیاستگذاری وزارت آموزش و پرورش افزود: هدف اصلی آن ایجاد شادی و نشاط در کودکان و ارتقای مهارت‌های اجتماعی و گروهی آنها است و دومین دوره مسابقات جهانی سیمس مختص گروه سنی ۷ تا ۱۳ سال است.

وی تأکید کرد: بیش از ۷۴۴ نفر از شرکت‌کنندگان زیر هفت سال هستند و اکثر این کودکان با همراهی والدین و مشایعت مربیان منتخب در جشنواره حضور خواهند داشت.

زاده باقری افزود: برای جلوگیری از اضطراب جدایی در کودکان کم‌سن، تعدادی روانشناس نیز دعوت شده‌اند تا به مسائل احتمالی رسیدگی کنند.

به گفته عضو شورای سیاستگذاری وزارت آموزش و پرورش، حدود ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان دختر و ۴۷ درصد پسر هستند همچنین برنامه‌های جانبی برای والدین از جمله سخنرانی‌هایی توسط دکتر بامنش، متخصص روانشناسی، در زمینه مهارت‌های فرزندپروری در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: این جشنواره آموزشی نیست و هدف اصلی آن از بین بردن ترس از ریاضی در کودکان است. روش‌های آموزشی بر پایه بازی و آموزش غیرمستقیم است و کودکان بدون احساس فشار در محیطی شاد و مفرح مفاهیم ریاضی را یاد می‌گیرند.

زاده باقری در خصوص هزینه‌های ثبت نام در این مسابقات گفت: هزینه‌های پرداختی از سوی والدین صرف جوایز، پکیج‌های آموزشی و دیگر هزینه‌های اجرایی جشنواره شده و هیچ‌گونه سود مالی از این رویداد در نظر گرفته نشده است.

عضو شورای سیاستگذاری وزارت آموزش و پرورش افزود: هدف اصلی این جشنواره کمک به کودکان برای تقویت مهارت‌های شناختی و برداشتن موانع خلاقیت است.

وی بیان کرد: در آغاز این رخداد حدود ۳۶ هزار داوطلب از شهرستان‌ها و حتی روستاها ثبت‌نام کردند. این افراد از صفر مطلق کار خود را شروع کردند و پس از مرحله‌ای از گلچین در شهرستان‌ها، حدود ۱۰ هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند. سپس در آزمون‌ها و جشنواره‌های استانی این تعداد به ۱،۰۳۶ نفر منتخب رسید که اکنون در مرحله نهایی حضور دارند.

زاده باقری افزود: این جشنواره از استان فارس آغاز شده و سپس به سراسر کشور گسترش یافت؛ لذا حدود ۲۷۰ تا ۲۸۰ نفر از این استان در این دوره از مسابقات شرکت دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ