نعیم قاسم: گسترش جنگ یعنی افزایش تعداد آوارگان صهیونیست

اقتصاد ایران: معاون دبیر کل حزب‌الله با تاکید بر اینکه هرگونه گسترش تجاوزات دشمن صهیونیستی با پاسخ سخت‌تر مقاومت لبنان مواجه خواهد شد، گفت که بدون توقف جنگ غزه هیچ بازگشتی برای ساکنان شمال فلسطین اشغالی وجود ندارد و گسترش جنگ یعنی افزایش آوارگان صهیونیست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی درباره تحولات مربوط به نبرد با دشمن صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل اکنون با دو معادله و فلسطینی‌ها نیز با دو معادله مواجه هستند؛ اینکه یا اسرائیل اکنون جنگ را متوقف می‌کند و این باعث کاهش خساراتش می‌شود و یا همچنان در وضعیت جنگ فرسایشی باقی می‌ماند و این امر منجر به افزایش چالش‌ها، تلفات و بحران‌های داخلی این رژیم می‌گردد.

نتیجه جنگ پیروزی فلسطین و شکست اسرائیل است

شیخ نعیم قاسم در یک مراسم یادبود اظهار داشت: اما همانطور که گفتیم، فلسطینی‌ها هم در برابر دو معادله هستند؛ اینکه یا جنگ متوقف می‌شود و این همان چیزی است که فلسطینی‌ها می‌خواهند، اما دشمن صهیونیستی مانع آن می‌شود و معادله دوم این است که وضعیت بهتری برای فلسطینی‌ها در آینده رقم خواهد خورد و هر اندازه هم جنگ ادامه پیدا کند، آنها همچنان استوار باقی می‌مانند.

وی ادامه داد: هر کسی که روی تسلیم شدن فلسطینی‌ها حساب باز کرده و تصور می‌کند که زمان، منجر به نابودی فلسطینی‌ها و تحقق اهداف اسرائیل می‌شود، در توهم به سر می‌برد. طولانی‌تر شدن جنگ به معنای فرسایش بیشتر و افزایش تلفات اسرائیل بوده و همچنین به معنای فداکاری‌های بیشتر فلسطینی‌هاست. اما در نهایت، نتیجه، پیروزی فلسطین و شکست اسرائیل خواهد بود که پیامدهای آن بعد از پایان این جنگ آشکار خواهد شد.

حزب الله درباره موضع پایدار مقاومت لبنان در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اظهار داشت: لبنان یک جبهه حامی غزه بوده و ما معتقدیم که همه اهدافی که این جبهه برای حمایت از غزه تعیین کرده بود محقق شد و همچنان محقق می‌شود. ما در این نبرد با دشمن صهیونیستی، هنوز از ابعاد جبهه حمایتی فراتر نرفته‌ایم؛ زیرا همه اهداف ما در این جبهه محقق شد و هنوز نیازی به فراتر رفتن از آن نمی‌بینیم.

اسرائیل اگر به دنبال افزایش آوارگان خود است جنگ را گسترش دهد

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: ما هر روز می‌شنویم که دشمن صهیونیستی تهدید به گسترش جنگ علیه لبنان برای بازگرداندن آوارگان صهیونیستی به شمال فلسطین اشغالی می‌کند. اما ما به این رژیم می‌گوییم که اگر به دنبال افزایش تعداد آوارگان خود هستید، جنگ را گسترش دهید؛ زیرا جنگ با حزب الله آوارگان شما را به خانه‌ها برنمی‌گرداند، بلکه تعداد آن‌ها را بیشتر می‌کند. ما اگر در معرض هر جنگی قرار بگیریم به شکلی سخت‌تر با آن مقابله خواهیم کرد و هرگز عرصه را رها نمی‌کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: صهیونیست‌ها می‌دانند آمادگی ما به قدری بالاست که از هیچ تهدیدی نمی‌ترسیم و آماده هر جنگی هستیم. مقاومتی که توانست ظرف بیش از 11 ماه سطحی از بازدارندگی را به اسرائیل تحمیل کند که موجب شود روستاها و شهرک‌های این رژیم در شمال فلسطین اشغالی خالی شود، این اراده و قدرت را دارد که با سرعت و شدت بیشتری بجنگد. ما در اینجا فعلاً پاسخی به دشمن نمی‌دهیم، بلکه می‌گذاریم حرف‌ها در میدان زده شود و اسرائیل می‌داند که ما اهل میدان هستیم.

پاسخ به ترور شهید فواد شکر با برنامه انجام شد و به اهداف خود رسید

شیخ نعیم قاسم درباره پاسخ حزب الله به جنایت ترور شهید «فواد شکر» فرمانده نظامی ارشد مقاومت لبنان گفت: ما تصمیم گرفتیم به تجاوزاتی که ضاحیه بیروت را هدف قرار داد و منجر به شهادت فرمانده فواد شکر شد پاسخ دهیم و دقیقاً همانطور که می‌خواستیم پاسخ این جنایت را دادیم؛ به طوری که 320 موشک علاوه بر گروه بزرگی از پهپادها به اهداف از قبل تعیین شده در فلسطین اشغالی رسیدند. این درحالی بود که دشمن صهیونیستی در حالت آماده باش قرار داشت و با هماهنگی آمریکا در تلاش برای جلوگیری از پاسخ ما بود.

وی افزود: صهیونیست‌ها نیم ساعت قبل از آغاز پاسخ ما شروع به تحرکات نظامی و انجام عملیات پیش دستانه کردند، اما حملاتی که انجام دادند تنها دره‌های خالی را هدف قرار داد و بعد از نیم ساعت ما عملیات خود را آنگونه که برنامه‌ریزی کرده بودیم، انجام دادیم و به اهداف مورد نظر رسیدیم تا صهیونیست‌ها بدانند که بدون توقف جنگ در غزه، هیچ بازگشتی برای ساکنان شمال فلسطین اشغالی وجود ندارد و این امری قطعی است.

شیخ نعیم قاسم در پایان این سخنان خود به تحولات داخلی لبنان و در راس آن پرونده ریاست جمهوری پرداخته و تاکید کرد: آقای «نبیه بری» رئیس پارلمان پیشنهاد خود را برای خروج از این بن‌بست سیاسی مجدداً تکرار کرده و ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که این پیشنهاد را بپذیرند تا بتوانیم مسئله انتخاب رئیس جمهور را در مسیری که آقای نبیه بری انتخاب کرده است، به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ