آخرین جزئیات ساخت ۲۸۵ هزار واحد مسکونی توسط شهرداری تهران

اقتصاد ایران: سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به آغاز ساخت بالغ بر ۲۸۵ هزار واحد مسکونی توسط شهرداری تهران گفت: تمام جزئیات تک‌تک ساختمان‌هایی که در تهران جواز میگیرند، در سامانه شهرسازی شهرداری تهران معلوم و روشن است.

- اخبار اجتماعی -

عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره علت تشکیل "قرارگاه مسکن" در مجموعه شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری تهران بنابر بند 21 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، موظف به اتخاذ تدابیر مناسب برای تأمین مسکن ویژه اقشار کم‌بضاعت جامعه است.

وی با اشاره به نارضایتی شهروندان از وضعیت قیمت بالای خرید یا اجاره مسکن افزود: در چنین شرایطی، تولید مسکن استطاعت‌پذیر و حمایت از اقشار آسیب‌دیده نباید فراموش شود؛ در همین راستا، شهرداری تهران برای عمل به وظایف قانونی خود، قرارگاه مسکن را با هدف تسهیل‌گری و کارسازی برای تولید انبوه ساختمان ایجاد کرده است.

محمدخانی درباره عملکرد و خروجی‌های سه‌ساله این قرارگاه تصریح کرد: تاکنون ساخت بالغ بر 285 هزار واحد مسکونی در تعامل با دستگاه‌های مختلف و با تسهیل‌گری‌های این قرارگاه کارسازی شده است که از این تعداد، عملیات عمرانی 100 هزار واحد آن آغاز شده و در مراحل مختلفی از گودبرداری، اسکلت یا نازک‌کاری قرار دارد.

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای شورا درباره نامعلوم بودن آدرس این ساختمان‌ها گفت: تمامی جزئیات تک‌تک ساختمان‌هایی که در تهران جواز می‌گیرند، از موقعیت جغرافیایی تا اطلاعات مالک، پهنه کاربری و تصاویر ماهواره‌ای، در سامانه شهرسازی شهرداری تهران مشخص و قابل دسترسی است.

وی تأکید کرد که اطلاعات مربوط به واحدهای کارسازی‌شده در قرارگاه مسکن که به پروانه رسیده‌اند، به‌تفکیک و با تمام جزئیات در سامانه شهرسازی موجود و قابل دسترسی است.

محمدخانی ادامه داد: برای اطلاع افکار عمومی و رسانه‌ها، بازدید میدانی از بیش از 10 پروژه در این قالب هماهنگ و انجام شد؛ خبرنگاران از بالغ بر 30 هزار واحد در حال ساخت در مناطق مختلف شهری بازدید کردند و از اعضای شورا نیز برای بازدید از هرکدام از پروژه‌ها دعوت به عمل آمده است.

سخنگوی شهرداری تهران موضوع مسکن را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های اقتصاد ایران و اسباب گرفتاری بسیاری از شهروندان دانست و گفت: وقتی بر اساس داده‌های بانک مرکزی، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران از 85 میلیون تومان عبور کرده است، باید خیلی جدی نگران دسترسی اقشار آسیب‌پذیر و جوان‌ترها به سرپناه مناسب شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌های کارسازی‌شده در قرارگاه مسکن که عمدتاً برای شهروندان کم‌بضاعت تهرانی طراحی شده‌اند، و همراهی نمایندگان شورا، گره‌ای هرچند کوچک از کلاف سردرگم مسکن در شهر تهران باز شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ