نهادهای کمی از ادبیات کودک نوجوان حمایت می‌کنند

اقتصاد ایران: مشهد- نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: متأسفانه امروز نهادهای کمی از ادبیات کودک نوجوان حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود پوروهاب در انجمن شعر و قصه حوزه هنری خراسان رضوی اظهار کرد: متأسفانه امروز نهادهای کمی از ادبیات کودک نوجوان حمایت می‌کنند و از این جهت باید از حوزه هنری خراسان رضوی هم تشکر کرد.

نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان درباره سرودن و نوشتن برای کودکان افزود: باید در سرودن حوصله به خرج بدهیم و بعد از سروده شدن شعر چند بار آن را بخوانیم تا بتوانیم بهترین شکل آن را به مخاطب برسانیم.

وی بیان کرد: متأسفانه بعضی از دوستان تازه کار این حوصله را به خرج نمی‌دهند و انگار فقط دنبال تأیید گرفتن از شاعران شناخته شده هستند تا بتواند کارهایشان را به چاپ برسانند و این آفت است.

پوروهاب تاکید کرد: این در حالیست که هر کدام از ما ممکن است اشتباه بکنیم پس بعد از سرودن شعر باید بارها آن را ویرایش کنیم کاری که خود من می‌کنم و گاهی یک ماه برای یک شعر وقت می‌گذارم.

نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: متأسفانه خیلی‌ها از نقد خوششان نمی‌آید، اما شما به عنوان شاعر و نویسنده می‌توانید با شرکت در این جلسه کار خودتان را ارتقا بدهید و مهم تعداد قصه‌ها و شعرهای نوشته شده نیت مهم آن است که در بین آنها آثار خوبی داشته باشیم و از خیر کارهای ضعیفمان بگذریم.

باید قدر جلساتی که به ادبیات کودک و نوجوان اختصاص دارند را دانست

جواد محقق، شاعر حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیز در این نشست اظهار کرد: خوشحالم که امروز در جمع شما و در جلسه‌ای هستم که سالهاست برگزار می‌شود.

شاعر حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: در زمان ما خبری از اینگونه جلسات که اختصاص به ادبیات کودک داشته باشد نبود و یادم هست وقتی حتی نوجوان ۱۶ ساله‌ای بودم و می‌خواستم در یکی از جلسات شعر بزرگسال شهرم شرکت کنم، می‌گفتند بچه‌ها حق ورود به جلسه را ندارند برای همین از پشت در به شعر شاعران گوش می‌دادم، اما امروز شما به راحتی می‌توانید از این جلسه استفاده کنید که مخصوص ادبیات کودک است.

وی افزود: چند سال قبل که مسئول بنیاد ادبیات داستانی بودم در قالب کتاب «با اهل انجمن» به گفتگو با گردانندگان جلسات ادبی یا کسانی که عمری به انجمن‌های ادبی رفت و آمد کرده بودند نشستم که عموماً گردانندگان جلسات ادبی بزرگسال کشور بودند و هدف از نوشتن آن کتاب این بود که تجربیات گردانندگان جلسات ادبی را مکتوب کنیم تا اگر کسی می‌خواهد جلسه‌ای دایر کند از آن تجربیات استفاده کند.

محقق تصریح کرد: در میان آن گفتگوها دو گفتگو هم به حوزه ادبیات کودک و نوجوان اختصاص داشت که یکی از آنها با مصطفی رحماندوست و دیگری با عباسعلی سپاهی یونسی مسئول جلسه حوزه هنری خراسان رضوی بود که شرح ماجرای راه‌اندازی جلسه شعر و قصه حوزه هنری تا آن روز را گفته بود.

گفتنی است؛ در این جلسه حامد محقق، لیلا خیامی، عاطفه بیات، مژگان اسماعیلی، منیره هاشمی، عفت زینلی و تعدادی دیگری از شرکت کنندگان به شعر خوانی و قصه خوانی پرداختند و عباسعلی سپاهی یونسی مدیر جلسه شعر و قصه کودک و نوجوان حوزه هنری گزارشی از روند شکل‌گیری این جلسه در اواخر دهه ۱۳۷۰ و ادامه فعالیت آن تا امروز رو برای میهمانان بازگو کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ