کره شمالی قوای هسته‌ای خود را مهیای رویارویی با آمریکا می‌کند

اقتصاد ایران: رهبر کره شمالی، گسترش بی‌ملاحظه و تحریک‌آمیز ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در منطقه را علت اصلی افزایش تسلیحات زرادخانه هسته‌ای پیونگ‌یانگ خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در مراسم هفتادوششمین سالروز بنیانگذاری جمهوری دموکراتیک خلق کره، اقدامات و تحرکات غیرقانونی آمریکا و متحدانش در منطقه را دلیل گسترش روزافزون زرادخانه هسته‌ای پیونگ‌یانگ توصیف کرد.

کیم تاکید کرد که کره شمالی به منظور حفظ آمادگی رزمی برای رویارویی با آمریکا و متحدانش، زرادخانه هسته‌ای پیونگ‌یانگ را به طور روزافزون گسترش خواهد داد.

به گفته رهبر کره شمالی، آمادگی براس استفاده درست از سلاح هسته‌ای در هر لحظه جهت حصول اطمینان از احقاق حقوق امنیتی این کشور الزامی است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از کیم اضافه کرد که قوای قدرتمند نظامی برای مقابله با «آمریکا و دنباله‌روهای این کشور» ضرورت دارد.

اظهارات رهبر کره شمالی در واکنش به توافق دفاعی جدید بین آمریکا و کره جنوبی با هدف ادغام تسلیحات هسته‌ای واشنگتن با تسلیحات متعارف سئول به منظور مقابله با پیونگ‌یانگ مطرح شده است.

کیم همچنین تاکید کرد: کره شمالی با تهدیدی «بسیار بزرگ» مواجه و دلیل آن هم گسترش بی‌ملاحظه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در منطقه است که حالا در حال تبدیل شدن به یک پایگاه هسته‌ای شده است.

کره شمالی از سال ۲۰۲۲ با افزایش فزاینده آزمایش‌هاس موشکی، برنامه هسته‌ای خود را به طور چشمگیری گسترش داده و تحلیلگران بر این باورند که این کشور با غلبه بر موانع فناورانه، به فناوری موشک بالستیک دوربرد با قابلیت هدف قرار دادن خاک آمریکا دست یافته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ