دستیاران ایرانی «پیاتزا» در تیم ملی والیبال ایران چه کسانی هستند؟

اقتصاد ایران: پس از انتخاب «روبرتو پیاتزا» به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران مهم‌ترین موضوع انتخاب دستیاران ایرانی اوست که گویا محمدرضا تندروان و رضا مومنی مقدم جزء گزینه‌های جدی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران بالاخره به وعده خود عمل کرد و یک مربی طراز اول خارجی را برای هدایت تیم ملی والیبال ایران انتخاب کرد. «روبرتو پیاتزا» با قراردادی ۴ ساله (۲+۲) سکانداری تیم ملی والیبال ایران را برعهده گرفت و از آنجایی که تا اردیبهشت ماه در لیگ ایتالیا مشغول به کار است، «توماس توتولو» ایتالیایی به عنوان دستیار اول او از آغاز مرحله پلی‌آف لیگ برتر در ایران حضور پیدا خواهد کرد و به نظارت و بررسی تمرینات و مسابقات تیم‌های لیگ برتری و دست یکی می‌پردازد. پیاتزا و لژیونرهای تیم ملی والیبال هم اواسط اردیبهشت ماه به صورت هم زمان به ایران خواهند آمد.

انتخاب پیاتزا به معنای پایان بلاتکلیفی چند ماهه و شاید چند سال ناکامی و افت والیبال ایران است و موفقیت این سرمربی پرآوازه به عوامل زیادی بستگی دارد، اما در ادامه مهم‌ترین موضوع بعد از انتخاب «پیاتزا» تصمیمات مهم از سوی فدراسیون و کادر فنی است که یکی از این تصمیمات مهم انتخاب دستیاران ایرانی سرمربی تیم ملی والیبال ایران است.

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال بارها تأکید کرده بود که حتماً یک ایرانی را به عنوان مربی در کادر فنی تیم ملی والیبال انتخاب خواهد کرد. حالا پس از انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران این سوال پیش می‌آید که آیا «پیاتزا» با گزینه‌های دستیاری که از سوی فدراسیون والیبال مطرح می‌شود موافقت می‌کند یا خیر.

تقوی پیش از انتخاب پیاتزا به حضور مربیان ایرانی در کنار سرمربی خارجی تأکید کرده بود و در رابطه با حضور مربیان ایرانی در کنار سرمربی خارجی تیم ملی والیبال ایران گفته بود: «مربی خارجی نمی‌تواند دستیار ایرانی نخواهند، چون مربی ایرانی روحیات بازیکنان را می‌شناسد. پائز اصلاً روحیات بازیکنان را نمی‌شناخت و کمک فنی را از مربیان ایرانی قبول نمی‌کرد. ما مجموعه‌ای از مربیان را معرفی می‌کنیم که قطعاً پیمان اکبری، رضا تندروان و محمد ترکاشوند و رضا مؤمنی مقدم جزو آنها هستند و باید از بین آن‌ها کسانی را انتخاب کند.»

البته به احتمال زیاد تقوی با پیاتزا و فدراسیون والیبال ایران در مورد انتخاب دستیارانش به توافق رسیده و او از بین گزینه‌های پیشنهادی فدراسیون کسی را انتخاب خواهد کرد. البته طبق پیگیری‌های خبرنگار مهر گویا محمدرضا تندروان و رضا مؤمنی مقدم هر دو جز گزینه‌های دستیاری تیم ملی والیبال ایران هستند. با توجه به اینکه رضا مؤمنی مقدم هدایت تیم ملی والیبال جوانان را برعهده دارد و بخش زیادی از بازیکنان فعلی تیم بزرگسالان از رده جوانان هستند و تغییر نسلی در تیم ملی والیبال ایران به وجود آمده؛ بنابراین مؤمنی مقدم با توجه به شناختی که از بازیکنان جوان دارد می‌تواند یکی از گزینه‌های حتمی فدراسیون برای انتخاب دستیاری پیاتزا باشد.

البته در کنار آن محمدرضا تندروان هم که سال گذشته هدایت تیم شهداب یزد را برعهده داشت و به عنوان نایب قهرمانی هم رسید. دیگر گزینه دستیاری فدراسیون برای پیاتزا در تیم ملی والیبال ایران است؛ با توجه به اینکه تندروان هم در حال حاضر هدایت تیمی را در اختیار ندارد، او هم جز گزینه‌های جدی فدراسیون است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ