جزئیات نامه مهم تاجگردون به محمدرضا عارف

اقتصاد ایران: غلامرضا تاج‌گردون نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار اصلاح آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره ۵ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده و حفظ حقوق مردم در مناطق نفت‌خیز و گازخیز و جلوگیری از کاهش منابع اعتباری این مناطق شد.

ایسنا: غلامرضا تاج‌گردون نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار اصلاح آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره ۵ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده و حفظ حقوق مردم در مناطق نفت‌خیز و گازخیز و جلوگیری از کاهش منابع اعتباری این مناطق شد.

متن نامه به محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

«برادر گرامی جناب دکتر عارف معاون اول محترم رئیس جمهور

سلام علیکم

به استحضار می‌رساند در آخرین روزهای کاری دولت محترم قبل براساس بندی از آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره ۵ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ به تاریخ ۱۴۰۳/۳/۳۰ و شماره ۲۰۶۳۶٫۲۱۰ ا د، ظلم آشکاری به منابع اعتباری مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور صورت گرفته که در صورت اعمال این آیین‌نامه می‌بایستی منتظر اعتراض شدید مردم، شهرداری‌ها و دهیاری‌های این مناطق باشیم.

این آیین‌نامه به پیشنهاد سازمان امورمالیاتی و وزارت نفت صورت گرفته است و به‌نظر می‌رسد در یک ظلم آشکار، سازمان مالیاتی با کسب منابع خود از شرکت نفت و دیگر دستگاه‌ها، بدون توجه به حقوق مردم، نسبت به تضییع حق این مناطق اقدام کرده است که قابل پذیرش نیست.

مستحضرید پس از تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده و حذف دیگر عوارض مصوب قبلی، تنها و موثرترین منابع این مناطق مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد و با حذف منابع ارزش افزوده در این مناطق، منابع شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به صفر نزدیک می‌شود. این مصوبه مانند این است که کلیه مناطق دارای معدن و یا موارد مشابه از وجوه عوارض ارزش افزوده محروم گردند و این یعنی مرگ  بودجه‌ای این مناطق.

در ماده ۶ این آیین‌نامه آمده است: آن بخشی از نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام که توسط وزارت نفت (شرکت‌های تابعه) به شرکت‌های داخل زنجیره تولید فرآورده‌های نفتی (موضوع تبصره ۵ ماده ۱۷) و گاز طبیعی فروخته می‌شود، در این مرحله مستلزم محاسبه و دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده از حلقه بعدی و نیز پرداختی در مرحله واردات حسب مورد نمی‌باشد.

اجرای این بند از آنجا که کلیه مناطق عملیاتی تولید نفت خام و گاز بدلیل اینکه هیچ نوع ارتباطی با مراحل بعد نداشته و نفت خام و گاز فروخته و منابع آن صرف بودجه عمومی خواهد شد لذا از عوارض ارزش افزوده محروم و قطعا بیش از۷۰ درصد منابع شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از بین خواهد رفت.

خواهشمند است قبل از بروز هر اتفاق ناخوشایندی در مناطق فوق‌الذکر که شامل استان‌های مهم خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، ایلام، بخش‌هایی از لرستان، خراسان و فارس می‌باشد، دستور فرمایید با قید آنی آیین‌نامه اصلاح و رویه گذشته عمل تا اثرات سوء این تصمیم متوجه این دولت نگردد.»

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ