۱۴۷ تعاونی راکد در آذربایجان‌غربی احیا شد

اقتصاد ایران: ارومیه - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۲هزار و ۱۶۴ تعاونی با ۱۳۹ هزار عضو در استان گفت: در سه سال اخیر ۱۴۷ تعاونی راکد احیا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی در این زمینه با بیان اینکه همچنین در این مدت ۶ تعاونی دانش بنیان با ۵۲ نفر عضو و ۱۳۲ نفر اشتغالزایی، شناسایی و حمایت شده است، اضافه کرد: افتتاح و تجهیز مرکز نوآوری توسعه تعاون (منتا) آذربایجان غربی با اعتبار سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز از دیگر بخش‌های عملکردی حوزه تعاون در طول سه سال گذشته است.

وی اظهار کرد: کسب رتبه اول کشوری در تسهیلات جذب شده از محل تفاهم نامه سه‌جانبه ۲۰ هزار میلیارد ریالی به میزان ۵۸۱ درصد، کسب رتبه اول کشوری در تسهیلات جذب شده از محل تفاهم نامه‌های سه جانبه ۲۰ و ۳۰ هزار میلیارد ریالی به میزان ۱۹۱ درصد، کسب رتبه اول کشوری در میزان تحقق عملکرد واحدهای اجرایی برای فعالیت‌های توسعه تعاونی‌های محوری سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷۵ درصد، کسب رتبه سوم مدیریت تعاون در ثبت نام نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر سال ۱۴۰۳ نیز از سایر اقدامات و تلاش‌های این بخش است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۱۶۴ تعاونی در استان با بیش از ۱۳۹ هزار عضو در استان فعال هستند و از این تعداد ۲۱۴ شرکت تعاونی با تعداد ۶ هزار و ۷۶۷ عضو و بیش از پنج هزار اشتغالزایی در سه سال اخیر راه اندازی شده اند.

دهقانی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای هیأت مدیره و اعضا شرکتهای تعاونی گفت: در طول سه سال گذشته در سطح شهرستانهای تابعه استان تعداد بیش از ۷۴ هزار نفر ساعت آموزش بصورت حضوری و مجازی با تأمین اعتبار یک میلیارد و ۱۲۹ میلیون ریال برگزار شده است.

وی با بیان اینکه کسب رتبه اول در شمال غرب کشور (گیلان، اردبیل، زنجان، تبریز) در تحقق برنامه‌های توسعه منابع مالی بخش تعاونی بمیزان ۲۹۹ درصد از افتخارات فعالان این بخش است افزود: کسب رتبه اول اداره کل در پاسخگویی به درخواست‌ها و شکایات مردمی در سامانه‌های ارتباطات مردمی، کسب رتبه اول برای اولین بار در خصوص رشد شاغلان بخش تعاون به تعداد سه هزار و ۶۵۵ نفر، کیفی سازی تعاونی‌ها از طریق نظام نظارت و ارزیابی به میزان ۱۹۱ درصد، ارتقای کیفی و حمایت از توسعه و پایداری تعاونیها به میزان ۲۰۰ درصد و توسعه بازارهای داخلی و برندسازی در بخش تعاون با ۱۰۷ درصد از دیگر موفقیت‌های این بخش در استان بوده است.

شرکت تعاونی شرکتی است که بین اشخاص حقیقی، برای فعالیت در امور مربوط به تولید و توزیع، در جهت اهداف مصرح در قانون بخش تعاونی، به منظور بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق همکاری و تشریک مساعی آنها، با رعایت قانون مزبور، به مدت نامحدود تشکیل می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ