مجوز هلند به اوکراین برای حمله به روسیه با تسلیحات این کشور

اقتصاد ایران: وزیر دفاع هلند در گفتگویی اظهار داشت که اوکراین مجاز است از سلاح‌های این کشور در خاک روسیه برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، هلند به اوکراین اجازه می دهد از سلاح های خود علیه اهداف نظامی در خاک روسیه استفاده کند.

روبن برکلمانز، وزیر دفاع هلند در این باره به روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ (FAZ) گفت: «اوکراین مجاز است از سلاح های ما در خاک روسیه برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین المللی استفاده کند». وی افزود: این در مورد جت های جنگنده F-16 نیز صدق می کند.

وی افزود: حقوق بین الملل با فاصله محدود نمی شود. حق دفاع از خود در 100 کیلومتری مرز متوقف نمی‌شود. برکلمن سایر کشورهای غربی را نیز تشویق کرد که محدودیت‌های استفاده از سلاح‌هایی را که عرضه می‌کنند، لغو کنند.

اوکراین مرتبا از کشورهای غربی درخواست می کند تا مجوز استفاده از تسلیحات غربی علیه قلمرو روسیه را برای کی یف صادر کنند.

«آندری سیبیها» وزیر امور خارجه تازه اوکراین روز یکشنبه از متحدان غربی خواست محدودیت‌های استفاده از تسلیحات عرضه شده علیه اهدافی در عمق خاک روسیه را لغو کنند.

پس از حمله روسیه به استان خارکی‌یف در اوایل سال جاری، اوکراین تلاش‌های خود را برای کسب مجوز از شرکای غربی برای حملات به عمق خاک روسیه با استفاده از تسلیحات غرب افزایش داد، اما واشنگتن برای رفع محدودیت‌های استفاده از موشک‌های دور برد تردید دارد، زیرا از تشدید تنش‌های اتمی احتمالی با روسیه هراس دارد.

پیش‌ازاین، "ولودیمیر زلنسکی"، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که اوکراین برای استفاده از سلاح‌های دوربرد علیه اهداف نظامی در خاک روسیه به مجوز آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نیاز دارد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ