وقوع ۳ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع لرستان

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان از وقوع سه فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سعید امیری در سخنانی از سه فقره آتش‌سوزی هم زمان در شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت و معمولان خبر داد و اظهار داشت: در این آتش‌سوزی‌ها علاوه بر حضور نیروهای امدادی و واکنش سریع منابع طبیعی و جوامع محلی، با پیگیری‌های انجام شده از طریق مدیریت بحران استان و سازمان منابع طبیعی کشور، از سه فروند بالگرد برای اطفا حریق و انتقال نیروهای منابع طبیعی و مردم دلسوز و باغیرت منطقه استفاده کردیم.

وی افزود: تاکنون حدود ۶۰ نفر از نیروهای امدادی و مردمی توسط بالگردهای مستقر در استان به ارتفاعات دچار حریق انتقال‌داده‌شده‌اند که با تلاش و جدیت این عزیزان، حریق کاملاً اطفا شد و مراحل پایش منطقه در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان، صعب‌العبور بودن منطقه، پوشش انبوه گیاهی و وزش باد شدید در ارتفاعات را از جمله دلایلی عنوان کرد که باعث شده‌اند روند اطفای حریق به‌کندی صورت گیرد، تصریح کرد: در حوزه شهرستان‌های کوهدشت و خرم‌آباد حریق‌های رخ‌داده شده که بیشتر ناشی از بی‌احتیاطی و عوامل انسانی هستند از شب گذشته تا کنون با تلاش نیروهای منابع طبیعی یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌ها و جوامع محلی اطفا کامل شد و برای جلوگیری از شعله‌ورشدن تا خاموشی کامل، پایش ادامه خواهد یافت.

سرهنگ امیری، از همه نیروهای حفاظتی و واکنش سریع و جوامع محلی که حضوری بسیار پر شور و دلسوزانه‌ای داشتند و همچنین همه عوامل هماهنگ‌کننده در سطح کشور، استان و شهرستان نهایت تشکر را کرد و بیان داشت: با عنایت به اینکه منابع طبیعی و این جنگل‌ها محبت الهی و جانداران بی‌زبانی هستند که جز خوبی هیچ آسیبی به ما نمی‌رسانند از عموم مردم عزیز و بهره‌برداران محلی تقاضا کرد در زمان حضور در طبیعت نکات ایمنی و حفاظتی اولیه را رعایت کنند تا آتش‌سوزی رخ ندهد.

وی خطاب به متخلفان، عنوان کرد: افرادی که به هر نحوی چه عمدی و چه سهوی اقدام به حریق در سطح جنگل‌ها می‌کنند؛ بدانند که موضوع تخلف توسط دستگاه‌های متولی در حال پیگیری است و قطعاً برابر قوانین و مقررات با عوامل ایجاد آتش‌سوزی به جد برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ