انسان باید لحظه های عمر را مغتنم بشمارد

اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: انسان باید هر لحظه از عمر خود را مغتنم بشمارد و در مسیر تطهیر خود تلاش کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد لقمانی شامگاه دوشنبه در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: قلب تاریک‌خانه عکاسی نیست، بلکه قلب حرم خدا است و حرمت دارد و بیت الله حرم به دست نبی الله بنیان گذاری شد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: قلب حرم خداست، پس باید از آن مراقبت کنیم و بدن هم باید با تطهیر وارد بیت الله حرم شود.

سخنران حرم بانوی کرامت تصریح کرد: ما آمده‌ایم که قیمتی زندگی کنیم و رشد پیدا کنیم و در قرآن نقل شده که انسان باید ثانیه‌ای و با هر نفسش زندگی کند.

وی ادامه داد: انسان با کارهای ناشایست و در پی بودن خوردن، خوابیدن و شهوت سقوط می‌کند، پس باید هر لحظه از زندگی را مغتنم بشماریم و خود را تطهیر سازیم.

حجت الاسلام لقمانی ابراز کرد: روایتی داریم که پیامبر فردی را بهشتی عنوان کرد و آن فرد دو خصلت مهم داشت و آن دو خصلت دوری از کینه و کدورت و دوم هم تسلیم بودن در اوامر خداوند بود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: وقتی همه به دنبال چشم زیبا هستند، باید به دنبال نگاه زیبا باشیم، زیرا کسانی که شیفته دنیا هستند به جایی نمی‌رسند، چون این عالم، عالم فهم است‌.

سخنران حرم بانوی کرامت اذعان کرد: هندسه فکری نشان می‌دهد که باید اندیشه زیبا داشت تا عبادات نتیجه دهد و از پیامبر نقل شده است که در دنیا مهمان هستید و تا آخرین لقمه که معیشت شماست، نخورید از دنیا نخواهید رفت، پس اینقدر حرص نزنید و حسادت نداشته باشید.

وی گفت: انسان در دنیا دو موقع مهمان خدا است، نخست ماه رمضان و دوم در ذی الحجه برای کسانی که به مکه تشرف پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام لقمانی با بیان اینکه نماز شب انسان را خوش دل می‌کند و دلبستگی ها را تغییر می‌دهد و به انسان مقام می‌دهد، یادآور شد: علامه طباطبایی گاهی حین درس، کتاب را می‌بست می‌گفت ما برای ابدیت آفریده شده‌ایم.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: باید خرج آخرت را در دنیا به دست بیاوریم و برای این است که نفسی عمر می‌کنیم و سلیمان نبی (ع) فرمودند که یک سبحان الله در نامه عمل مؤمن، بهتر از ملک آل داوود است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) فرمودند از وقتی پیامبر راجع به آیت الکرسی صحبت کردند، شبی نیست که بدون قرائت آن بخوابم، چراکه آیت الکرسی پنجاه کلمه و پنجاه حسنه دارد و هر کس آن را بخواند افواج فرشتگان بر آن محافظت می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ