تکاپوی صهیونیست‌ها برای مقابله با مصوبات محافل جهانی

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان فاش کرد، وزارت خارجه اسرائیل همه سفارتخانه این رژیم را برای مقابله با مصوبات محکوم کننده جنایات اسرائیل در نوار غزه به خط کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه اعلام کرد وزارت خارجه اسرائیل در دستور العملی فوری به تمامی سفارتخانه‌های خود در سرتاسر جهان به آنها دستور داد به موضع گیری علیه پیشنهاد تشکیلات خودگردان در مجمع عمومی سازمان ملل بپردازند و رای دادگاه دادگستری بین المللی را در رابطه با تبعیض نژادی صورت گرفته در کرانه باختری و درخواست برای عقب نشینی ارتش اسرائیل از کرانه باختری، نوار غزه و بخش شرقی خود را مورد نقد قرار بدهند.

این رسانه عبری زبان به نقل از منابع خود اعلام کرد اسرائیل کاتس وزیر خارجه اسرائیل طی دستور العمل فوری برنامه‌‌هایی را برای تمامی سفارتخانه‌ای اسرائیل در سر تا سر جهان برای نحوه اقدام علیه پیشنهاد تشکیلات خودگردان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارسال کرده واز تمامی سفرا و دیپلمات‌ها خواسته است تا با رهبران کشورهای محل خدمت خود تماس گرفته و از آنها بخواهند علیه پیشنهاد این تشکیلات رای داده و در عین حال وارد جزئیات متن آن نشوند.

در ادامه گزارش آمده است، فلسطینیان در حال تلاش برای تصویب قعطنامه‌ای به شدت منفی علیه اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل هستند که در آن خواهان اجرایی شدن حکم دادگاه دادگستری بین المللی در لاهه است، پیش نویس این قطعنامه از سوی آنها بین اعضای سازمان ملل توزیع شده است و تا ساعت یک ظهر به وقت نیویورک نیز امکان بررسی آن وجود دارد، احتمال تغییرات در متن آن بعد از اعلام نظر اعضای مجمع وجود دارد در حالی که قرار است نشست اضطراری مجمع روزهای سه شنبه و چهارشنبه آینده برگزار این قطعنامه هم به رای گذاشته شود.

در همین رابطه کاتس به تمامی نمایندگی‌های اسرائیل دستور داده است فورا با مسئولین عالی رتبه کشورهای محل خدمت خود تماس گرفته و از آنها بخواهند تا به این قطعنامه اعتراض و به آن رای مخالف بدهند، زیرا از دیدگاه تل‌آویو این قطعنامه تلاش دارد تا راه حل یک جانبه‌ای را تحمیل کند.

به اعتراف یدیعوت آحارانوت، در این قطعنامه خواهان تحریم اسرائیل و انزوای سیاسی آن شده است که می‌تواند زیان‌های اقتصادی به آن وارد کند، چنین اقدامی تلاشی فلسطینی برای معرفی اسرائیل به عنوان یک کشور گناهکار و آپارتاید است که باید تحت پیگرد حقوقی جهانی قرار بگیرد.

به زعم وزارت خارجه اسرائیل در صورت تصویب این قطعنمه جایگاه ایران و متحدانش تقویت خواهد شد از اینرو تمامی دوستان اسرائیل باید به آن رای مخالف بدهند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ