هاآرتص: نتانیاهو توافق را برای هدیه به ترامپ می‌خواهد

اقتصاد ایران: به نوشته یک رسانه عبری زبان، نتانیاهو قصد دارد با کارشکنی و طول دادن مذاکرات قصد دارد، توافق را به عنوان هدیه‌ای به ترامپ تقدیم کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، عوده بشارات تحلیل‌گر روزنامه هاآرتص در گزارشی در این رابطه نوشت، تمامی قراین و شواهد نشان می‌دهند که نه تنها هزاران تظاهرات کننده بلکه خانواده اسرای اسرائیلی هم از دستیابی به توافق برای آتش بس که منجر به آزادی اسرا می‌شود، نا امید و سرخورده شده‌اند.

در بخشی از این گزارش آمده است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نقشه‌‌هایی به غیر امضای توافق دارد، این مسئله را ویلیام برنز رئیس سیا هم تصریح کرده و در اظهار نظری گفته بود که دستیابی به توافق به هر شکل نیازمند اراده سیاسی است که به تحلیل نویسنده آخرین چیزی است که نتانیاهو از خود نشان می‌دهد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، بسیاری از تحلیل‌گران و مطلعین از مسایل ارتباط ملموسی بین توافق در دست مذاکره مبادله اسرا و تلاش‌های رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید مشاهده می‌کنند.

نویسنده با استناد به مقاله هفته گذشته توماس فریدمن در روزنامه نیویورک تایمز که در آن اعلام کرد از احتمال افزایش شدت عملیات در غزه طی دوره برگزاری انتخابات و حتی در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهور در آمریکا در 5 نوامبر آینده غافلگیر نخواهد شد و در این راستا نتیجه گیری می‌کند پیروزی ترامپ به معنای پیروزی نتانیاهو محسوب می‌شود و همه توان خود را برای کمک به دوست خود انجام خواهد داد.

او در ادامه می‌افزاید: امروز نخست وزیر اسرائیل گنجی متشکل از 101 اسیر که در غزه نگهداری می‌شوند را در اختیار دارد، و به جای آن که اقدام به فراهم کردن آزادی آنها پیش از انتخابات آمریکا کرده و باعث شود تا جایگاه کاملا هریس معاون رئیس جمهور فعلی تقویت شودف این هدیه که ارزش آن غیر قابل محاسبه است را برای متحد خود ترامپ حفظ می‌کند، تا نماد روابط بین دو طرف به عنوان ائتلاف قدرت‌های تاریکی باشد.

در بخش دیگری از این یادداشت تاکید شده است، دو ماه به انتخابات ریاست جمهور در آمریکا باقی مانده است، این به آن معنی است که دو ماه دیگر هم باید از خطرات  و تهدیدها رنج ببریم، در این راستا جان 101 اسیر هم که در مقایسه با ماموریت مقدس تغییر نظم جهانی، چه ارزشی می‌توانند داشته باشند؟

بشارات نگاه نتانیاهو به بایدن را با وجود آنکه شخصیتی صهیونیست و دوستدار اسرائیل را در سطح محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌داند.

عباس موضع سرسختانه‌ای بر علیه مبارزات مسلحانه گرفته و تلاش کرد تا جنبش فتح را از سلاح و بمب و صدای گلوله‌ها دور کند، اما در مقابل از نتانیاهو جز لگدمال شدن حیثیت چیزی دریافت نکرد و هر روز شهرها و اردوگاه‌های فلسطینی تحت حاکمیتش مورد تاخت و تاز قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ